۱۱۶ نفر در تصادف‌های جاده‌ای امسال استان سمنان جان باختند

سمنان - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی دورن‌شهری و برون‌شهری استان ۱۱۶ نفر را از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا اوایل مرداد ماه به کام مرگ کشاند.

مهدی نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۱۱۱ نفر به دلیل حوادث رانندگی در استان سمنان از ابتدای فروردین تا اوایل مرداد امسال جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان بیان کرد: از مجموع جان‌باختگان حوادث رانندگی این استان از ابتدای امسال تا اوایل مرداد ماه، ۷۴ نفر مرد و ۴۲ نفر زن بودند.

به گفته نورزوی، حوادث رانندگی منجر به فوت در استان سمنان از ابتدای فروردین تا اوایل مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار و نیم درصد افزایش یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان اظهار کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با ۹۸ مورد در جاده های برون‌شهری و پس از آن ۱۵ مورد در معابر درون‌شهری و سه مورد در جاده‌های روستایی گزارش شد.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۴۴ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه مراجعه کردند که از این تعداد یکهزار و ۵۳۳ نفر مرد و ۸۴۵ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: شمار مصدومان حوادث رانندگی در استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا اویل مرداد ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی داشت.

ضرورت توجه به تصادفات راه‌های روستایی تا بازسازی ٢٠ نقطه حادثه‌خیز استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایرنا، واژگونی در جاده های استان سمنان سهم حدود ۶۰ درصدی از حوادث رانندگی دارد که از میانگین کشوری بالاتر است و علت اصلی این مساله خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان به دلیل یکنواختی و کویری بودن جاده ها عنوان شده است.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

گردنه آهوان در محور سمنان- دامغان، محور آرادان- گرمسار، محور گرمسار- ایوانکی، و محور میامی- سبزوار- عباس آباد، از محورهای پرتصادف استان سمنان است. گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند.

در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان سمنان عبور می کند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha