افزایش جان‌باختگان تصادفات شهری سمنان تا خطرساز بودن معابر با مشکل ساختاری

سمنان- ایرنا- افزایش تعداد جان‌باختگان تصادف‌های درون‌شهری، حادثه‌آفرین بودن برخی تقاطع‌ها، ساماندهی سریع‌تر خیابان امام(ره) سمنان، ضرورت اصلاحات برخی معابر، لزوم آینده‌نگری در مدیریت شهری و بازنگری در طراحی هندسی معابر، و ناکافی بودن پارکینگ شهرها، برخی مباحث مطرح‌شده از سوی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با اصحاب رسانه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدتقی کبیری روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه در دفتر پلیس راهور استان سمنان، با اشاره به بسته‌شدن برخی معابر شهر سمنان، گفت: بستن تقاطع‌های شهری طبق مصوبات شورای ترافیک استان و به منظور کاهش تصادفات و رفع نقطه‌های حادثه‌خیز شهر سمنان انجام شد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون تصادفات درون‌شهری در استان سمنان چهار درصد افزایش یافت و ۱۷ نفر در این تصادفات جان باختند که رفع نقاط حادثه‌خیز به منظور کاهش خسارت‌های جبران‌ناپذیر با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در شاهرود هفت نقطه حادثه خیز شهری مصوب شد، ابراز کرد: ۱۱ نقطه حادثه‌خیز امسال در شهر سمنان شناسایی شد، ولی هنوز مصوب نشده که حدود چهار تا پنج نقطه از سال‌های گذشته باقی‌مانده است.

سرهنگ کبیری اضافه کرد: سال گذشته ۱۰ نفر و امسال ۱۷ نفر در تصادفات درون‌شهری در استان سمنان جان باختند که عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت بیشترین جان‌باختگان تصادفات هستند.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان، بیشترین تصادفات درون شهری منجر به فوت مربوط به شهرهای سمنان و شاهرود است.

وی با اشاره به برخی اشکالات ساختاری و هندسی در تعریف و ساخت تقاطع‌های شهرها، یادآور شد: تعداد میدان‌های زیاد و نزدیک به هم، در چینش شهری عامل ترافیک است و باید این رویه اصلاح شود.

سرهنگ کبیری بیان کرد: جهت‌ مسیر تردد خودروها در پل‌های روگذر امیرکبیر و میدان معلم سمنان اگر برعکس جهت فعلی بود، کارایی بیشتری می‌داشت.

ضرورت اجرای طرح‌های بلندمدت برای چالش ترافیکی میدان امام علی(ع)

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: میدان امام علی(ع) شهر سمنان یکی از نقاط شهری است که طی سال‌های آینده از لحاظ ترافیک دچار مشکل اساسی می‌شود و باید از هم اکنون چاره‌اندیشی شود.

وی بیان کرد: توجه به مصوبات شورای ترافیک و اخذ مجوز ترافیکی برای اجرای طرح‌ها در بخش‌های مختلف از بروز مشکلات ترافیکی در بلندمدت جلوگیری می‌کند.

ضرورت تعیین تکلیف خیابان امام خمینی(ره) شهر سمنان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان تصریح کرد: اعضای شورای ترافیک خیابان امام خمینی(ره) شهر سمنان را تعیین تکلیف کنند.

افزایش جان‌باختگان تصادفات شهری سمنان تا خطرساز بودن برخی معابر با مشکل ساختاری

وی ادامه داد: شهروندان منتظر تعیین تکلیف خیابان امام خمینی(ره) هستند و ضرورت دارد در تعیین تکلیف این نقطه تسریع شود.

وی، نبود پارکینگ در شهرهای استان سمنان به ویژه در مناطق دارای مراکز تجاری و درمانی را یکی از چالش‌های مهم ترافیکی در این استان مطرح و تسطیح زمین برای تامین پارکینگ را اقدامی کوتاه‌مدت عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد پارکینگ طبقاتی به منظور رفع مشکل برای بلندمدت باید مورد توجه مدیریت شهری باشد.

سرهنگ کبیری تاکید کرد: ایجاد پارکینگ طبقاتی به منظور رفع مشکلات ترافیکی مدنظر مراکز تجاری و درمانی باشد.

وی با بیان اینکه طرح تقاطع غیرهم‌سطح ساخته شده در میدان معلم سمنان نیمه‌کاره است و باید تکمیل شود، افزود: تمام تقاطع‌های خطرآفرین بر اساس مصوبات شورای ترافیک استان سمنان بسته شده است و شهروندان باید آگاه باشند که پلیس راهور یک عضو شورای ترافیک در تصمیم‌گیری‌ها است و بخش‌های دیگر نیز در این موضوع مشارکت دارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: امکان این بررسی وجود دارد که اگر اجرای مصوبات کنونی شورای ترافیک استان سمنان و بستن تقاطع‌های شهر نتیجه ندهد، ممکن است تصمیم‌گیری‌ها تغییر کند.

سمنان استان برتر کشور در برگزاری منظم نشست‌های شورای ترافیک

سرهنگ کبیری بیان کرد: سمنان استان برتر کشور در زمینه برگزار منظم جلسه شورای ترافیک و اجرای مصوبات این شورا انتخاب شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ۳۲ دستگاه اجرایی مسوول در استان سمنان در کاهش تصادفات و کنترل ترافیک در بخش‌ها و موضوع‌های مختلف مانند آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی وظیفه دارند و انتظار می‌رود بیش از پیش در این مقوله مهم همراهی کنند.

وی یادآور شد: تجربه نشان داده است روزهای تعطیل نوروز و اربعین، به دلیل همراهی همه دستگاه‌ها تصادفات کاهش می‌یابد و بر همین اساس، می‌توان گفت هر چه مشارکت بیشتر باشد، تصادف کمتر خواهد بود.

سرهنگ کبیری با بیان اینکه هدف اعمال قانون کاهش جرایم و تخلفات رانندگی است، افزود: یکسری تخلفات از نوع حادثه‌ساز با برخورد جدی پلیس مواجه می شود زیرا مساله امنیت ترافیک و جان شهروندان درمیان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان اظهار کرد: طی چهارماه امسال نسبت به سال گدشته، سه و هشت دهم درصد افزایش برخورد با تخلفات تصادف حادثه‌ساز و چهار و ۶ دهم درصد در زمینه تخلفات ساکن در استان سمنان ثبت شد.

وی با بیان اینکه شماره‌گذاری خودرو، صدور گواهینامه، اجراییات، ترخیص وسیله نقلیه، شماره‌گذاری وسایل نقلیه کشاورزی، و صدور سند مالکیت، از جمله وظایف پلیس راهور است، افزود: پلیس راهور استان ۱۰۷ هزار خدمت به مردم استان از ابتدای امسال تا کنون ارایه کرد.

وی یادآور شد: سمنان اولین استان کشور در صدور گواهینامه برای مالکان موتورسیکلت در مدت ۲۴ ساعت و استان برتر کشور در شماره‌گذاری ماشین آلات کشاورزی است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ابراز کرد: حداکثر سرعت در معابر شهری ۶۰ کیلومتر بر ساعت و در معابر و میادین محلی ۳۰ کیلومتر بر ساعت است و در صورت رانندگی بیش از سرعت مجاز، دوربین‌های ثبت تخلف در نقاط مختلف شهری در استان سمنان تخلف ثبت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha