تسهیل در عبور مهاجرین خارجی برای زیارت اربعین باید صورت گیرد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه در نشست با سرکنسول عراق در کرمانشاه بر هماهنگی و تسهیل برای عبور مهاجرین و اتباع در سفر زیارتی اربعین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «حمزه سلیمانی» روز چهارشنبه در دیدار «جعفر ستار الخزاعلی» با اشاره به شیوه نامه تعیین شده از سوی سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور در خصوص اتباع و مهاجرین خارجی مقیم در کرمانشاه، افزود: به موجب این شیوه نامه مرز ورودی و خروجی مشمولین و مهاجرین برای سفر اربعین، باشماق در استان کردستان و تمرچین در استان آذربایجان غربی خواهد بود.

وی تصریح کرد: افراد مشمول شیوه نامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، اتباع مجاز ساکن در استان کرمانشاه هستند که شامل افراد دارای کارت هویت، دفترچه پناهندگی، گذرنامه مقیم استان است و همچنین افراد دارای دفترچه اقامت خواهد بود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کرمانشاه، با اشاره به جمعیت افزون بر ۶ هزار نفری اتباع و مهاجرین خارجی این استان افزود: آن بخش از این جمعیت که مشتاق تشرف به کربلا و زیارت اربعین هستند برای ثبت نام باید وارد سامانه «سمها» به نام سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور شده و فرآیند نام نویسی را انجام دهند.

در ادامه این نشست سرکنسول عراق در کرمانشاه نیز با اشاره به روابط برادرانه ۲ کشور عرا ق و ایران بر تقویت همکاری‌ها و تسهیل در عبور زائران اربعین از مرزهای استان تاکید کرد.

تقدیر و تشکر سرکنسولگر کشور عراق از مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه

تسهیل در عبور مهاجرین خارجی برای زیارت اربعین باید صورت گیرد

در این دیدار؛ جعفر ستار الخزاعلی سر کنسولگر کشور عراق از حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه به پاس خدمات ارزنده اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی در راستای خدمت رسانی به جمعیت اتباع مجاز عراقی در استان کرمانشاه، قدردانی کرد.

سرکنسولگر کشور عراق و هیات همراه با تقدیم لوح یادبودی مراتب سپاس و تشکر خود را از مدیریت و پرسنل امور اتباع و مهاجرین استانداری کرمانشاه ابراز کردند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha