چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر دولت به گنبدکاووس اختصاص یافت

گرگان- ایرنا- فرماندار گنبدکاووس گفت: تاکنون ۴ هزار و ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات دوره نخست سفر رییس جمهور در اسفندماه سال ۱۴۰۰ به استان در این شهرستان تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، مهدی دهرویه روز چهارشنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، افزود: از محل سفر دولت سیزدهم برای گنبدکاووس طی چهار سال ۸ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال با اجرای ۶۷ طرح در حوزه‌های مختلف اجرا و بهره‌برداری شود.

وی تکمیل فاضلاب شهر گنبدکاووس، ساخت جاده آق‌قلا به گنبدکاووس، بهسازی جاده گنبدکاووس به اینچه‌برون معروف به نفت، بهسازی روستاها، تکمیل ۶ طرح نیمه‌تمام خیرین‌ساز، ساخت استخر شنا دانش آموزی، ایستگاه راهداری هواشناسی از جمله طرح‌های زیرساختی که اعتبار سفر تخصیص یافته است، برشمرد.

تامین زمین ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در گنبدکاووس
فرماندار گنبدکاووس از تامین زمین مورد نیاز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در شهر گنبدکاووس بعد از ۶ سال بلاتکلیفی خبر داد و گفت: برای این طرح درمانی در گذشته زمین اختصاص داده شده بود ولی زمین مدنظر قابل واگذاری نبود که با پیگیری استاندار طی ۲ سال اخیر به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: برای ساخت بیمارستان مزبور در شهر گنبدکاووس هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی فعالیت بخش جراحی قلب باز در بیمارستان پیامبر اعظم (س) گنبدکاووس را با حضور یک گروه پزشکی باتجربه در اواخر سال ۱۴۰۱، دیگر دستاورد دولت سیزدهم برشمرد و گفت: برای راه‌اندازی این طرح درمانی مورد نیاز ساکنان شرق استان، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

دهرویه، ایجاد مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ویژه بانوان با ظرفیت ۵۰ نفر  و تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی، ایجاد مرکز نگهداری کودکان خیابانی در شهر گنبدکاووس با تخصیص ۵۰ میلیارد ریال و ایجاد مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ویژه آقایان با ظرفیت ۴۰۰ نفر و با مشارکت گرفتن از کمک خیرین از دیگر طرح‌های خدمات در حوزه اجتماعی در  گنبدکاووس برشمرد.  

طرح آبرسانی به مرزنشینان گنبدکاووس
 دهرویه از شتاب گرفتن طرح آبرسانی به مرزنشینان گنبدکاووس در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این طرح با تخصیص اعتبار از محل سفر دور نخست رییس جمهور به استان و این شهرستان، حفر چهار حلقه چاه با تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال در دست انجام بوده و مراحل پایانی را برای بهره‌برداری طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این که طرح آبرسانی به روستاهای نوار مرزی در دست انجام است ولی برای پوشش کامل ۱۸ روستای این منطقه، برآورد تامین اعتبار به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال لازم است.

به گفته وی اکنون تامین آب شرب ساکنان ۱۸ روستای مرزی گنبدکاووس از طریق به کارگیری تانکرهای آبرسان سیار انجام می‌شود.

رفع تنش آبی شهر گنبدکاووس
 فرماندار گنبدکاووس از توجه دولت سیزدهم به رفع تنش آبی شهر گنبدکاووس طی ۲ سال اخیر با توجه به شدت خشکسالی، افزود: اکنون حفر پنج حلقه چاه آب شرب با تولید ۱۰۰ لیتر برثانیه و تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در دست پیگیری و اجرا است.

وی گفت: نیاز آب شرب در گنبدکاووس ۸۵۰ لیتر بر ثانیه بوده در حالی که اکنون ۶۲۰ لیتر برثانیه آن تامین و در اختیار ساکنان منطقه قرار می‌گیرد.

دهرویه تخصیص هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و بهره‌برداری فاضلاب شهر گنبدکاووس، ۱۵۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی، ۶۴ میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی، ۱۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد مخازن آب آشامیدنی، ۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی سیار به روستاها، ۳۰۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی روستایی را از دیگر طرح‌های در دست پیگیری و اجرا برای حل تنش آبی این شهرستان برشمرد و افزود: طی ۲ سال اخیر با اقدام‌های خوبی که انجام شده مشکل قطعی آب آشامیدنی در این منطقه نداریم.

 معرفی ۹۹ درصد متقاضیان ساخت مسکن به بانک‌ها در گنبدکاووس
 فرماندار گنبدکاووس گفت: این شهرستان از سهمیه هزار و ۵۰۰ واحد ساخت مسکن، تاکنون ۹۹ درصد متقاضیان را به بانک‌های عامل معرفی کرده که ۹۲ درصد از این جمعیت موفق به بستن قرارداد دریافت تسهیلات بانکی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان در بستن قرارداد دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن، رتبه نخست را در میان شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

به گفته وی ۳۰ خانه در هفته دولت سال جاری در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دهرویه همچنین از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی ساخت ۹۵ واحد در شهرک بهارستان شهر گنبدکاووس خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha