۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85201410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: محدودیت‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن غیرقابل قبول است

نیویورک – ایرنا- دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که اقدامات محدودکننده در یمن باید برای پیشبرد راه حل صلح و نه برای ایجاد آشفتگی سیاسی در منطقه استفاده شود.

به گزارش ایرنا، دیمیتری پولیانسکی روز چهارشنبه وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: "وضعیت بشردوستانه در یمن همچنان وخیم است. دو سوم جمعیت این کشور یا ۲۱ میلیون نفر به کمک های بشردوستانه نیاز دارند و ۳.۲ میلیون نفر با کمبود مواد غذایی مواجه هستند."

وی تاکید کرد: مردم یمن حق دسترسی بلامانع به غذا، دارو و سایر اقلام ضروری در تمام خاک این کشور بدون توجه به محل اقامتشان را دارند و محدودیت ها در ارائه کمک های بشردوستانه و همچنین موانع در مقابل کار فعالان بشردوستانه غیرقابل قبول است.

هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد که در تلاش است تا دو طرف بحران یمن را برای ایجاد اعتماد و حرکت به سوی راه حل سیاسی جامع و پایدار دعوت کند تا با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

به گزارش ایرنا، هانس گراندبرگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن روز چهارشنبه وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت:دو طرف مناقشه در یمن تلاش می‌کنند تمایل خود را برای جستجوی راه‌ حل نشان دهند، اما در تعبیر این موضوع باید دقت شود.

وی تصریح کرد: من از هر دو طرف بحران یمن می‌خواهم از تشدید لفاظی خودداری و از کانال‌های گفت‌وگو که تحت آتش‌بس ایجاد شده است، استفاده کنند. با وجود پایان آتش بس در اکتبر گذشته، خصومت ها در جبهه های یمن همچنان کم است.

وی در عین حال افزود: نبرد و تبادل آتش پراکنده در چندین جبهه به ویژه تعز، مارب، الضلعیه، الحدیده، شبوه و صعده ادامه یافت و نگران گزارش‌هایی مبنی بر افزایش فعالیت‌های افراطی در دوره اخیر در استان‌های ابین و شبوه هستم.

نماینده سازمان ملل در امور یمن ادامه داد: از حمایت ۱.۲ میلیارد دلاری که عربستان سعودی در اوایل ماه جاری اعلام کرد، استقبال می کنیم. هفته گذشته در ریاض با رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و مقامات ارشد عربستان سعودی دیدار و گفتگو کردم. همچنین طی هفته جاری در مسقط پایتخت عمان با نمایندگان انصارالله و مقامات ارشد عمانی دیدار و گفتگو کردم و دستیارانم طی دو هفته گذشته با مقامات دولتی در عدن و نمایندگان انصارالله در صنعا دیدار و گفتگو کرده اند.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه این هفته اعلام کرد تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه این کشور در امور یمن امروز ۲۳ مرداد ماه به عنوان بخشی از تلاش برای دستیابی به آتش بس در یمن و "راه اندازی یک روند صلح جامع" از خلیج فارس دیدار خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha