۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85201570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشتر زائران خراسان جنوبی مرز مهران را انتخاب کردند

بیرجند - ایرنا - مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۳۶۵ زائر این استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی و از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر مرز مهران را انتخاب کرده‌اند.

حسین دستگردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۶۶۵ نفر مرز چذابه، ۴۹۷ نفر مرز خسروی، ۳۵۸ نفر مرز شلمچه و ۲۰۱ نفر مرز هوایی را برای خروج از کشور به مقصد عراق برگزیدند.

وی گفت: امسال ثبت‌نام زائران امام حسین (ع) در سامانه سماح از سوم مرداد آغاز شد که ادامه دارد و از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۱۷ هزار زائر با پرداخت حق بیمه، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: امسال سه بسته بیمه‌ای برای زائران اربعین در سامانه سماح قابل انتخاب بوده که تفاوت قیمت به دلیل تفاوت تعهدات بیمه است.

وی گفت: از مجموع زائران استان ۱۱ هزار نفر با خودرو شخصی، پنج هزار و ۸۲۵ نفر با اتوبوس، ۴۲۶ نفر با قطار و ۳۷۱ نفر با تاکسی به مرز اعزام می‌شوند.

دستگردی اظهار کرد: زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند می‌توانند به نشانی اینترنتی samah.haj.ir یا my.haj.ir یا دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی در استان مراجعه کنند.

وی افزود: فرآیند اعزام از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود و زائران درخواست گذرنامه را به روزهای آخر موکول نکنند.

به گزارش ایرنا هر سال بیش از ۶۰ درصد جابه‌جایی زائران از مرز مهران در استان ایلام انجام می‌شود و فاصله ۳۳۰ کیلومتری این این مرز با شهرهای کربلا و نجف، آن را به مهمترین و محوری ترین مرز ایران با عراق برای تردد زائران تبدیل کرده است.

بنابر اعلام مسئولان کشوری، امسال در سایر مرزهای غربی از جمله خسروی در استان کرمانشاه، باشماق در مرز کردستان و تمرچین در استان آذربایجان غربی، امکانات و زیرساخت‌های خوبی برای تردد زائران فراهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha