۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85564961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱ هزار و ۱۲۰ زائر خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

بیرجند - ایرنا - جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ثبت نام از زائران اربعین حسینی (ع) در سامانه سماح از ۱۷ تیر آغاز شده و تاکنون ۳۱ هزار و ۱۲۰ نفر از مردم استان برای شرکت در این راهپیمایی عظیم در سامانه سماح ثبت نام کردند.

محمدحسن صنعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند حدود ۳۰ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت نام خود را با پرداخت حق بیمه نهایی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع زائران ثبت نام شده در سامانه سماح ۲۰ هزار و ۱۱۰ نفر مرد و مابقی زن هستند اظهار کرد: اکنون اوج ثبت نام زائران در سامانه بوده و آمار هر لحظه در حال تغییر است.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: از مجموع این افراد ۱۹ هزار و ۹۰۰ نفر وسیله شخصی، ۹ هزار و ۷۰۰ نفر اتوبوس و مینی بوس، ۲۹۲ نفر سفر هوایی و مابقی وسایل دیگر را برای سفر به مرز انتخاب کرده‌اند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۸۳۹ زائر مرز مهران، هزار و ۷۰۰ نفر مرز خسروی، ۷۲۰ نفر مرز چذابه، ۴۳۰ نفر مرز چذابه و مابقی مرزهای دیگر را برای سفر به عراق انتخاب کرده‌اند.

صنعتی با بیان اینکه برای رفت و برگشت زائران اربعین ۲ هفته زمان در سامانه سماح تعیین شده است یادآور شد: زائران قبل از شروع ثبت نام، تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز همچنین مرز خروجی و ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

وی گفت: خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر حداقل به مدت ۶ ماه از زمان اعزام است بنابراین زائرانی که قصد تشرف به سفر عتبات در ایام اربعین حسینی (ع) را دارند و فاقد گذرنامه معتبر هستند قبل از سفر حتما برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تاکید کرد: زمان پایان مهلت ثبت نام در سامانه سماح هنوز اعلام نشده است اما به احتمال زیاد تا یک هفته مانده با روز اربعین ادامه داشته باشند لذا زائران نباید ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول کنند.

وی افزود: زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند می‌توانند برای ثبت نام به آدرس اینترنتی samah.haj.ir و یا به دفاتر وشرکت‌های خدمات زیارتی در سطح استان مراجعـه کـنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha