۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85201787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری ۱۴ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال پروژه اقتصادی از سوی دولت سیزدهم در گمیشان

گرگان- ایرنا- فرماندار گمیشان گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۱۴ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال پروژه اقتصادی با اشتغال سه هزار و ۷۳۴ نفر در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، امید سقلی روز پنج‌شنبه در نشست خبری قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت ۱۴۰۱ استانداری گلستان با اشاره به اینکه کار برداشت میگو از سایت این شهرستان از چند روز اخیر آغاز شده است که این طرح تا اواخر مهرماه ادامه می‌یابد، اظهار کرد: طبق گزارش دستگاه‌های مرتبط تولید میگو در این شهرستان حدود ۴ هزار تن است.

وی افزود: با بهره‌برداری سه هزار و ۱۰۰ تن میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان، ۲ هزار و ۵۰۰ شغل فصلی ایجاد شد.

به گفته وی تولید میگو در مزارع این شهرستان از وجود بیماری عاری است.

استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان

وی ادامه داد: استقرار دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شهرستان محروم و مرزی توسط دولت سیزدهم تاکنون ویژه دیده شده و در حال استقرار این دستگاه‌ها است که در راستای رفع مشکلات مردم زمینه استقرار ادارات تامین اجتماعی، آب و فاضلاب، تعاون روستایی، تبلیغات اسلامی فراهم شد و رایزنی برای استقرار بنیاد شهید و بنیاد مسکن صورت گرفته‌ است.

سقلی خاطرنشان کرد: طی یکسال ۳۰ میز خدمات برگزار و تلاش برای استقرار دستگاه‌ها و ایجاد ساختمان برای ادارات انجام و در دست اقدام است.

تلاش برای رفع تنش آبی در گمیشان

فرماندار گمیشان از تلاش دولت سیزدهم برای رفع تنش آبی شهرستان گمیشان خبر داد و گفت: به دلیل تنش آبی بالا با حمایت استاندار، ۱۱ حلقه چاه و البته ۸ کیلومتر اصلاح شبکه و ایجاد مخزن ۵۰۰ مترمکعبی، ۹۰ درصد مشکلات آبی مردم مرتفع شد.

وی ادامه داد: برای امسال هم برنامه کاهش تنش آبی در این شهرستان تداوم دارد که سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد زیرساخت از جمله ساخت مخزن ۵ هزار متر مکعب در جنوب گمیشان است.

دریافت مصوبه برای طرح گردشگری «گمیش‌تپه - چارقلی»
فرماندار گمیشان از دریافت مصوبه اجرای طرح ایجاد جاده گردشگری «گمیش‌تپه - چارقلی» با پیش بینی ۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح را راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرا خواهد کرد.

سقلی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ کیلومتر به جاده‌های شهرستان اضافه شده و ۱۳ کیلومتر نیز در دست اقدام است، تاکید کرد: جاده ساحلی «توماجلر چارقلی» به عنوان تنها ساحل شنی با اعتبار 50 میلیارد ریال در حال احداث است.

وی ادامه داد: توجه به کشت گلخانه‌ای از ۳۰۰ مترمربع به بیش از ۶۵ هزار مترمربع رسیده و یکی از بزرگترین گلخانه‌های هیدروپونیک کشور در «سیمین شهر» در حال اجرا است.

وی تکمیل مرحله نخست ساختمان مجتمع فرهنگی هنری بعد از ۱۲ سال، ایجاد چهار زمین چمن مصنوعی، در دست ساخت ۶ زمین چمن مصنوعی، ایجاد و توسعه ۳۰ کیلومتر جاده روستایی، ساخت خانه ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شهری و ساخت بیش از ۵۰۰ خانه روستایی را از جمله طرح‌های در دست اجرا و اقدام شده ۲ سال اخیر در گمیشان برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha