۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85201810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

١۵٨ نیروی شهرداری کرمانشاه برای نظافت در قصرشیرین مستقر شدند 

کرمانشاه- ایرنا- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: ١۵٨ نیروی شهرداری کرمانشاه به منظور نظافت مسیر زوار اربعین در قصرشیرین مستقر شدند.

به گزارش ایرنا؛ «برومند نامداری» ظهر جمعه در شهرستان قصرشیرین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه در حوزه معاونت محیط زیست و خدمات شهری از ٢٢ مرداد ماه امسال در شهر قصرشیرین مستقر شده است.

وی افزود: ١۵٨ نفر نیرو (هشت آتش‌نشان به همراه نیروهای پاکبان و راننده) در سه شیفت مشغول به خدمت‌رسانی هستند که ماشین جدول شوی، ماشین جمع‌آوری زباله، نیسان، کمپرسی، لودر و ماشین آلات مورد نیاز (بیش از ٣٠ دستگاه در قصرشیرین و ٢ دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی در مرز) برای نظافت و جمع‌آوری زباله به کار گرفته شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: امسال با توجه به گستردگی و اهمیت ویژه‌ای که نظافت شهر قصرشیرین دارد شهرداری کرمانشاه از ابتدای قصرشیرین تا سه راه منصور آباد را نظافت و رفت و روب می‌کند و امید است بتوانیم در این راستا خادمان خوبی برای همه زائرین اربعین و شهروندان قصرشیرین باشیم.

نامداری گفت: به صورت جهادی و گروهی خیابان‌ها، محلات و گذرهای اصلی را نظافت و جمع‌آوری نخاله و زباله‌های شهر را انجام می‌دهیم و این کار به طور مستمر تا حدود یک هفته بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: شهرداری منطقه ٢٢ شهرداری تهران معین شهرداری کرمانشاه است که با تفاهم صورت گرفته، همکاران ما از این شهرداری در مرز و پایانه خسروی مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های شهردار کرمانشاه که در جلسات کلانشهرها صورت گرفت، قرار بر این است در آینده نزدیک شهرداری اردبیل به عنوان معین برای کمک رسانی در نقطه صفر مرزی و قصرشیرین مستقر شوند که با آمدن این همکاران خدمات مطلوب‌تری ارائه می‌شود.

نامداری افزود: هر ٢۴ ساعت یکبار جلسات مشترک در پایانه مرزی با شهرداری‌های معین از جمله شهرداری قصرشیرین، کرمانشاه، بخشداری خسروی و شهرداری منطقه ٢٢ تهران برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: مدیر مقیم نماینده استاندار کرمانشاه فعالیت‌ها را با همکاران هماهنگ کرده و دستور کار می‌دهند و شهرداری کرمانشاه عموما به دلیل تجربه سال‌های گذشته به عنوان همکار و رهبر به این همکاران خدمات‌رسانی می‌کند.

خسروی نزدیکترین مسیر زائران ایرانی به کربلای معلی

به گزارش خبرنگار ایرنا، سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان با توجه به توسعه ی زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

این مرز در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha