رشادت‌ها و صبر اسرا در زندان‌های رژیم بعث ستودنی است

اصفهان-ایرنا- فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن پور اصفهان گفت: رشادت‌ها و صبر اسرا در زندان‌های رژیم بعث ستودنی است و تجربه آزادگان کشور از دوران دفاع مقدس و اسارت اندوخته ارزشمندی برای ترسیم آینده کشور است.

امیر سرتیپ دوم خلبان علی اقلیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به جایگاه ارزشمند آزادگان سرافراز کشور افزود: نکوداشت مقام شامخ اسرا در مناسبت های ملی و تجلیل و تکریم از آنها از برنامه هایی است که همواره در اولویت هوانیروز است.

اقلیمی استمرارحمایت‌های مالی و معنوی، تشکیل قرارگاه ایثارگران و واگذاری امتیازات ویژه به جانبازان و ایثارگران را ضروری دانست.

وی افزود: جمع آوری خاطرات و تجربه جامعه ایثارگر با هدف ترویج فرهنگ فداکاری و مددکاری از طریق "کمیته خادم حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس" به امتداد نقش آفرینی آزادگان در اعتلای کشور کمک می‌کند.

اقلیمی اضافه کرد: ثبت گفت و گوهای شفاهی با جانبازان و ایثارگران، تهیه نماهنگ و انتشار هدفمند آن‌ها در فضای مجازی راهکار موثری برای انتقال و نهادینه کردن ارزش های ملی در اندیشه نسل جوان است.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان با برشمردن رشادت‌های هوانیروز ارتش اصفهان در زمان جنگ تحمیلی گفت: هوانیروز ارتش اصفهان در عملیات مهم و تعیین کننده دفاع مقدس از جمله "مرصاد"، "خبیر" و "بیت المقدس" حضور فعال داشت و پس از آن نیز همواره در مسیر اقتدار نظام و کشور حرکت کرده است.

وی به دستاوردهای هوانیروز ارتش اصفهان در بعد از دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: تاسیس صنایع "یا علی(ع)" که به عنوان پشتیبانی کننده اساسی یگان‌های هوانیروز عمل می کند مهمترین دستاورد در حوزه سازمانی است.

اقلیمی ادامه داد: تجهیز بالگردها به سامانه های جدید دوربین های دید در شب،موشک‌های دوربُرد و نقطه زن همچنین سامانه های جدید رادیویی و الکترونیکی جنگال از دیگر دستاوردهای مهم هوانیروز ارتش است.

وی خاطر نشان کرد: مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی بالگردی در جنوب غربی آسیا و تنها مرکز آموزش بالگردی در کشور به شمار می‌رود.

اقلیمی ادامه داد: ۱۰۹ نفر از آزادگان دفاع مقدس از هوانیروز هستند که از این تعداد ۳۷ نفر متعلق به هوانیروز اصفهان است.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان گفت: نقش هوانیروز پس از دوران دفاع مقدس در دستاوردهای صنعتی و دفاعی کشور تعیین کننده  است.

ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس ۴۸ هزار شهید تقدیم راه اسلام و انقلاب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha