فرمانده هوانیروز: خلبانان، معلمانِ واقعی درسِ شرف و دفاع از کشورند

اصفهان-ایرنا- فرمانده هوانیروز ارتش گفت: خلبانان پیشکسوت هوانیروز که در صحنه‌ دفاع از ایران اسلامی حماسه آفریدند، معلمان واقعی درسِ شرف و عزت و دفاع بودند و ما امروز نیز مفتخریم که لباس سربازی این عزیزان را به تن داریم.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی، روز سه‌شنبه که به مناسبت "روز معلم" در مراسم گرامیداشت و تقدیر از استاد خلبانان برتر و اساتید برگزیده مهندسی نگهداری و تعمیر بالگردهای پایگاه‌های هوانیروز سراسر کشور در پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان سخن می‌گفت، افزود: بزرگداشت روز معلم در هوانیروز ترجمان ارج نهادن به شوق و عشق اساتید پروازی و زمینی این نیرو در راه آموختن علم، دفاع و مهندسی پرواز همراه با ایمان و اخلاص و ولایتمداری است.

وی سالگرد شهادت خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی(هشتم اردیبهشت) را گرامی داشت و با یادآوری حماسه رژه‌ هوایی هوانیروز در ۲۹ فروردین سالجاری و ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای ارتش در این نمایش توسط خلبانان جوان تصریح کرد: این نمایش قدرت، آمادگی خلبانان هوانیروز برای انجام هر ماموریتی در راه دفاع از کیان ایران اسلامی همراه با تخصص، تعهد و ولایتمداری آنان را به منصه ظهور رساند.

امیر سرتیپ خلبان قربانی ادامه داد: در این پیوند از اساتید خلبان و حوزه فنی هوانیروز که با آموزه‌هایشان، درس تخصص و تعهد را در نسل جدید هوانیروز نهادینه‌ کردند، تقدیر و بر تداوم این امر تاکید می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، در این آیین از سرهنگ بازنشسته خلبان "آرتیم ملکیان" خلبان ارمنی هوانیروز ارتش و حماسه‌ساز سال‌های دوران دفاع مقدس که فعالیت های او از افتخارات هوانیروز در آن دوران محسوب می‌شود، تقدیر شد.
همچنین در این مراسم که از طریق وبینار در همه پایگاه‌های هوانیروز در سطح کشور در حال پخش بود، سرتیپ خلبان قربانی از استادان برتر خلبانی و مهندسی فنی با اهدای لوح و جایزه تقدیر بعمل آورد.

در ابتدای این مراسم نیز سرتیپ دوم‌ خلبان علی اقلیمی فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان، گزارشی از اقدامات آموزشی و تربیتی این مرکز در حوزه‌های مختلف ارائه کرد.

مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی بالگردی در جنوب غربی آسیا و تنها مرکز آموزش بالگردی در کشور به شمار می‌رود.

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به نام "روز معلم" نامگذاری شده است و متناسب با این نامگذاری از فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش تجلیل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha