۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85202419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معلولان زنجانی تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند

۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85202419
معلولان زنجانی تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند

زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت:تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به اعضای خانواده افراد دارای معلولیت بین ۱۸ تا ۶۰ سال که توان انجام هیچگونه فعالیت شغلی را به طور مستقل ندارند و قادر به زندگی مستقل بدون کمک نیستند، پرداخت می‌شود.

نعمت ملکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حمایت از توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف بهزیستی و برخورداری آنها از تسهیلات حمایتی اشتغال، اقدامات متعددی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در صورت امکانپذیر نبودن بهره‌مندی جامعه هدف از تسهیلات اشتغال، این سازمان می‌تواند این تسهیلات را به اعضای موثر خانواده افراد تحت پوشش شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و مددجویان اعطا کند.

این مسوول ادامه داد: علاوه بر معلولان، اعضای موثر خانوارهای دارای کم‌توانی ذهنی شدید و خیلی شدید و ‌بیماران اعصاب و روان تحت پوشش شدید و خیلی شدید مشمول این تسهیلات هستند.

وی اظهار داشت: همچنین گروه‌های دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که نیاز به مراقبت دائمی دارند و توان انجام فعالیت‌های روزمره خود را به صورت مستقل ندارند می‌توانند برای یکبار تسهیلات اشتغال دریافت کنند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان در ارتباط با چگونگی پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، گفت: با توجه به اینکه اغلب گروه های هدف در سن بالای ۶۰ سال دچار مشکلات می شوند می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

ملکی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات موجب قطع کمک‌ هزینه‌های مستمر، نظیر کمک هزینه نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل یا حق پرستاری نخواهد شد، افزود: این تسهیلات به افراد دارای معلولیتی که در مراکز شبانه روزی بستری هستند یا در مراکز روزانه بهزیستی خدمات می گیرند، تعلق نمی گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این تسهیلات فقط یکبار برای افراد آن خانوار پرداخت می‌شود و اولویت پرداخت برای خانواده‌هایی است که جزو دهک درآمدی پایین و متوسط یک تا هفت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha