۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85202579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترورهای کور اخیر انسجام ملت ایران را افزایش داده است

رشت - ایرنا - رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمنان بدانند ترورهای کور روزهای اخیر انسجام ملت ایران را افزایش داده و خباثت آنها را بیش از پیش نمودار کرده است.

به گزارش ایرنا، سردار مصطفی محمد نجار در سخنان پیش ازخطبه های امروز نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره به توان دفاعی کنونی ایران اسلامی افزود: صنعت دفاعی پشتوانه اصلی کشور است و ارتباط مستقیم با علم و فناوری دارد.

وی قدرت دفاعی را برای اقتدار ملت حیاتی دانست و گفت: باید توان دفاعی خود را ارتقاء دهیم و روز بروز بر آن بیفزاییم که اگر کشورهای زورگو و استکباری این اقتدار را احساس نکنند، امنیت کشور حفظ نمی‌شود.

سردار نجار با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی از نظر تسلیحاتی وابستگی ۱۰۰ درصدی به غربی‌ها داشتیم، گفت: آن زمان فقط قادر به تولید ۳۰ نوع محصول آن هم به صورت ناقص و مونتاژی بودیم اما امروز تولیدات ما در زمینه دفاعی به ۸۰۰ محصول مختلف رسیده است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع با استفاده از سیستم‌ها، قابلیت ها و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت افزاری در راستای افزایش قدرت بازدارندگی کشور تلاش کرده است، افزود: انواع محصولات دفاعی مانند پهپاد، موشک و غیره در این مجموعه ساخته شده است.

نجار افزود: امروز به مرزهایی از طراحی تجهیرات دفاعی رسیده و با بهره‌گیری از مدیریت جهادی و تأمل در فلسفه از پهنه‌ها عبور کرده و شعار ما می‌توانیم را تحقق بخشیدیم.

وی با تأکید بر انگیزه بالای نیروی انسانی متعهد و متخصص در وزارت دفاع گفت: در راستای تحقق اهداف بهره‌وری بخش دفاع حرکتی مستمر است، از این رو در حوزه‌های مختلف زمین، هوا و دریا به پیشرفت‌های زیادی رسیده ایم و این تلاش ها و دستاوردهای آن همچنان تداوم دارد.

سردار نجار با اشاره به تعامل وزارت دفاع با دانشگاه‌ها تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح کشورمان قادر به پاسخگویی تهدیدات با پشتوانه صنعت بومی هستند و سیاست فعال کشورمان از لحاظ اقتدار در مقابل زورگویان باعث شده تا مستکبران درک کنند دوران «بزن در رو» تمام شده است.

وی ادامه داد: امروز حتی موتور هواپیما به صورت بومی ساخته می‌شود و در انواع تولید و ساخت پهپاد جزو چند کشور اول دنیا هستیم و در تولید موشک های دور برد امروز به دنبال نقطه زنی هستیم.

سردار نجار با بیان اینکه امروز قادریم هرچه می خواهیم در این عرصه در کشور طراحی و تولید کنیم، تصریح کرد: در حوزه پدافند هوایی پروژه‌های سامانه‌های هوایی در دستور کار است ودر صنعت دریایی هم علاوه بر طراحی انواع شناورهای دریایی سطحی و زیر سطحی، تولید و ساخت آن ها را در کشور داریم که گروه‌های ما در دورترین آب‌های جهان با همین ناوهای ساخت کشور حضور می یابند.

وی با تاکید بر اینکه حضور فعال در منطقه و توسعه صادرات خدمات مهندسی و بحث پیوند اقتصاد و امنیت در دستور کار ماست، گفت: وزارت دفاع با ورود به عرصه‌های جدید با ایجاد ظرفیت و توسعه ساخت پالایشگاه‌ها، شرکت در پروژه‌های عمرانی بزرگ در امنیت غذایی کشور نقش دارد.

سردار نجار افزود: دولت سیزدهم مصوبه جدیدی دارد که بر اساس آن کارگروه اجرایی مشارکت دفاع با ۶ وزارتخانه و ۵ نهاد تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اکنون زمانی است که صنعت دفاعی باید به کمک اقتصاد کشور بیاید گفت: چهار هزار و ۵٠٠ محقق و پروهشگر و هزار پروژه تحقیقاتی درجه یک در دستور کار وزارت دفاع است و ورد به عرصه‌های جدید ماهواره بر، کمک به اشتغال و آبادانی کشور با توسعه در بخش اقتصادی و ساخت پالایشگاه و طرح‌های عمرانی بزرگ، فعالیت هزار فروشگاه و شبکه توزیع و کمک به دولت در توزیع و تنظیم باز از برنامه‌های وزارت دفاع است.

وی با اشاره به مهندسی سیستم از ایده تا تولید محصول، گفت: معتقدیم باید به کمک اقتصاد کشور برویم که در این حوزه حضور پیدا کردیم نهضت قطعه‌سازی در حوزه خودرو، نفت و گاز، حمل و نقل ریلی و دریایی و معادن و تجهیزات پزشکی از اقدامات است که کمک بزرگی در حوزه پیشرفت است.
وی با بیان اینکه دستاوردهای جمهوری اسلامی بعد از انقلاب نشان می‌دهد که ایران قبل و بعد از انقلاب تفاوت‌های اساسی با هم دارند، گفت: این تفاوت‌ها را مرهون تلاش نخبگان، استقامت ملت و راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جنگ ترکیبی در حمله به باورهای سیاسی و ناامید کردن مردم خاطرنشان کرد : باید برای جوانان امید آفرینی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha