۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85203241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ کلاس درس با مشارکت خیران در تربت‌حیدریه احداث شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر عامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه گفت: ۴۰ کلاس درس با مشارکت خیران در این شهرستان و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایرنا، سیدامیر حسینی روز شنبه در جریان بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های در دست ساخت خیران روستای «حصار» و نقاط کمتر برخوردار بخش مرکزی تربت‌حیدریه افزود: این تعداد کلاس در قالب ۱۱ مدرسه در تربت حیدریه احداث شده و برای مهر ماه امسال مورد استفاده دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: اگر نهضت مدرسه‌سازی و به خصوص شتاب آن در مناطق روستایی و کمتر برخوردار نبود، هر سال به جای آنکه شاهد افتتاح چند باب مدرسه باشیم، می‌بایست شرمنده دانش‌آموزانی می بودیم که در مدارس اسقاطی و غیراستاندارد باید درس می‌خواندند.

مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز تربت حیدریه ادامه داد: آموزشگاه ۹ کلاسه کوی امام در حاشیه شهر تربت‌حیدریه که زمین آن توسط خیر نیک‌اندیش «هادیزاده رییسی» اهدا شده ظرف مدت یکسال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و با تجهیزات کامل، یکی از پروژه‌های آموزشی است.
حسینی اضافه کرد: مدرسه ۶ کلاسه خیرساز دکتر «مرحوم شاهین‌فر» در روستای حصار توسط همسرش دکتر برزگر به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با اداره نوسازی و با هزینه‌ ۶۰ میلیارد ریال از دیگر طرحها است که با بهره برداری از این مجموعه آموزشگاه قبلی این روستا به مرکز رفاهی فرهنگیان تبدیل می‌شود.

۴۰ کلاس درس با مشارکت خیران در تربت‌حیدریه احداث شد


مدیر عامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه در ادامه از پروژه خیر ساز ۶ کلاسه مهندس «عطار» به عنوان تنها پروژه ۱۰۰ درصد بتنی اجرا شده در سطح استان خراسان رضوی که تمام هزینه‌های آن توسط ایشان تقبل شده خبر داد و گفت: این آموزشگاه در خیابان «ابوذرغفاری» در حال ساخت است و امیدواریم با توجه به حجم بالای کار تا مهر امسال به بهره‌برداری برسد.
حسینی افزود: همچنین مدرسه «عابدینی شماره ۲» روستای امیرآباد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، آموزشگاه بانو "ایران جامع‌الصنایع" حاجی‌یار بخش مرکزی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال مهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: طی سالهای اخیر قرارداد احداث ۴۶ کلاس با خیران منعقد شده است که از این تعداد ۱۸ کلاس به صورت ۱۰۰ درصد خیرساز است و تعدادی از آنها مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

۴۰ کلاس درس با مشارکت خیران در تربت‌حیدریه احداث شد

بازنشستگی ۳۷۰ معلم در تربت حیدریه و کمبود نیروی انسانی
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌ حیدریه نیز بدون اشاره به تعداد کمبود نیروی انسانی در این خطه گفت: امسال ۳۷۰ نفر از همکاران فرهنگی بازنشسته ‌شده و تا وضعیت نهایی نیروهای جدیدالاستخدام مشخص نشود، نمی‌توانیم رقم دقیقی از کمبود معلم اعلام کنیم.
حجت صالحی افزود: در عین حال همچون سنوات گذشته و با کمک نیروهایی که بازنشسته شده اند، اجازه نخواهیم داد کلاسی بدون معلم بماند.
وی همچنین گفت: با توجه به روند مهاجرت طی سالهای اخیر به شهر تربت حیدریه، جمعیت دانش‌آموزی نیز به تبع آن افزایش یافته و اکنون بیش از ۴۸ هزار دانش آموز در ۲۸۰ مدرسه و هزار و ۳۵۲ کلاس تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha