فرماندار تربت‌حیدریه: مهمترین چالش آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی است

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه از کمبود فضای آموزشی به عنوان مهم‌ترین چالش نظام تعلیم و تربیت در این خطه یاد کرد و گفت: خیران مدرسه ساز نقش بسزایی در رفع این چالش دارند.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور عصر سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی و بهره‌برداری سه مدرسه خیرساز در تربت‌حیدریه گفت: براساس اظهارات مسوولان حوزه آموزش و پرورش اکنون ۶۸ درصد مدارس ابتدایی دو نوبت است اما خوشبختانه شاهد کاهش این آمار نامبارک با همت افراد خیر هستیم.

وی با اشاره به شرایط دشوار و تنگناهای اقتصادی که کشور درگیر آن است، از خیران به عنوان ستون مانا و آمران باقیات صالحات در کشور یاد کرد.

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: اهمیت تلاش خیران زمانی بر اولیا و مربیان بیشتر مشخص می‌شود که بدانند فراهم کردن زمینه‌های پرورش انسان‌های فرهیخته، موثر، مومن و انقلابی در کشور هدف نهایی مدرسه‌سازی است و مسوولان و افراد نیکوکار در شکل‌گیری آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی، نقش مهمی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز در آموزش و پرورش اقدامات ماندگار و مهمی انجام داده‌اند ادامه داد: مهم‌تر اینکه این مدارس به کارخانه‌های عظیم انسان‌سازی تبدیل می‌شوند و در این زمینه معلمان نقش محوری در تربیت انسان‌های آینده‌ساز بر عهده دارند.

فرماندار تربت‌حیدریه: مهمترین چالش آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی است

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز گفت: اکنون ۴۷ هزار دانش‌آموز و ۲۸۵ فضای آموزشی داریم که ۶۸ درصد مدارس ابتدایی شهر و ۱۸ درصد متوسطه اول به صورت دو شیفت اداره می‌شوند.

حجت صالحی افزود: همچنین ۱۰ مدرسه فرسوده نیازمند تخریب و بازسازی وجود دارد و این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در تربت‌حیدریه ۳. ۸ متر مربع بوده و میانگین استانی آن ۴. ۳ و رقم کشوری ۵. ۷ مترمربع است.

وی گفت: در این خطه ۱۳ هنرستان وجود دارد که ۹ باب آن به پسران اختصاص دارد.

رییس هیات مدیره مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه نیز گفت: خیران مدرسه‌ساز این شهرستان ۱۵ تفاهم نامه به ارزش ریالی ۴۹۰ میلیارد ریال به امضا رسانده‌اند که بر اساس آن ۴۹ کلاس در قالب هشت مدرسه خواهند ساخت.

ایمان سلطانی افزود: سقف زمانی اجرای این تعهدات پایان سال آینده و به صورت صد درصدی خیرساز یا مشارکتی با اداره نوسازی مدارس است.

وی با بیان اینکه از شهریور پارسال طرح پویش مشق خیران در این شهرستان کلید خورد، گفت: بر این اساس خیران مایحتاج تحصیلی مورد نیاز ۲ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز به مبلغ سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و شهریور امسال نیز مایحتاج هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز معادل پنج میلیارد ریال را خریداری و اهدا کردند.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه نیز در معرفی پروژه‌های خیرساز امروز به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر افتتاح آموزشگاه بانو "ایران جامع‌الصنایع" در روستای حاجی‌یار، ۲ باب آموزشگاه خیرساز ۶ و ۹ کلاسه در بولوار شهید باهنر و خیابان آیت‌الله طالقانی کلنگ زنی شد.

سید امیر حسینی افزود: آموزشگاه سه کلاسه بانو ایران جامع‌الصنایع در روستای حاجی‌یار توسط دکتر مسعود جامع الصنایع به نیابت از مادر مرحوم در زمینی به مساحت هزار و ۳۴۰ متر و زیربنای ۳۰۰ متر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به صورت مشارکتی با اداره کل نوسازی احداث شد.

وی در معرفی ۲ پروژه کلنگ‌زنی نیز گفت: آموزشگاه متوسطه دوم دخترانه ۹ کلاسه خیابان آیت‌الله طالقانی ۱۸ توسط خیر نیک‌اندیش "ملوکی" به نیابت از پدر و مادر همسرش در زمینی به مساحت هزار و ۵۶۰ متر احداث می‌شود.

حسینی اضافه کرد: همچنین آموزشگاه ۶ کلاسه در بلوار شهید باهنر توسط "فرشته ناصرقرایی" به نیابت از همسر در زمینی به مساحت ۸۴۰ متر مربع و زیربنای ۴۹۰ متر مربع به صورت مشارکتی با اداره کل نوسازی احداث خواهد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha