۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85203331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تراکم ۴۰ نفری کلاس‌های ساوه، هشداری برای عرصه آموزش است

ساوه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش ساوه با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت دانش آموزی تراکم کلاس های این شهرستان به بیش از ۴۰ نفر رسیده است گفت: این مساله زنگ خطری جدی در بخش آموزش است و باید با همت بخش دولتی و خصوصی برای آن چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا، «اصغر قراخانلو» روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : با توجه به جمعیت دانش‌آموزی به دلیل کمبود فضای آموزشی تراکم کلاس‌های درس این شهرستان به بیش از ۴٠ نفر رسیده و این درحالی است که امسال براساس اعلام وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل کلاس‌ها با بیش از ٣۵ نفر غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سه باب مدرسه به بهره‌برداری رسیده اما جوابگوی نیازمان نیست افزود : در سال تحصیلی آینده برای جلوگیری از این وضعیت نیازمند تامین تامین ۶ مدرسه شامل ٢ باب در مقطع دبستان، ٢ باب در مقطع متوسطه اول و ٢ باب در مقطع متوسطه دوم هستیم افزود : برای این منظور هم‌اکنون ۶ مدرسه در حال احداث است اما هیچ‌کدام به سال تحصیلی ١۴٠٢ - ١۴٠٣ نمی‌رسد.

مدیر آموزش‌وپرورش ساوه یادآور شد : به‌دنبال افزایش تعداد کلاس‌ها در مدارس به‌ویژه رشته‌های تجربی و انسانی برای پاسخ‌گویی نیاز دانش‌آموزان و کاهش تراکم کلاس‌ها پس از اخذ مجوز از اداره کل هستیم.

وی با بیان هم‌اکنون تعدادی از مدارس این شهرستان به‌صورت ٢ شیفت فعالیت می‌کنند یادآور شد : برقراری مدارس تک شیفته از حقوق اساسی دانش آموزان است که برای رفع این چالش نیز نیازمند تاسیس بیش از ۶٠ باب مدرسه در سطح شهرستان هستیم.

گلایه‌مند بخش صنعت برای انجام ندادن مسوولیت اجتماعی هستیم

قراخانلو با اشاره به اینکه ساوه به‌عنوان یکی از شهرهای صنعتی کشور از شاخص مهاجرپذیری بالایی برخوردار بوده و به‌واسطه همین مساله جمعیت آن همواره رو به افزایش است گفت : از طرفی در گذشته زیرساخت‌های این شهرستان بر اساس جمعیت بومی آن تامین شده است.

وی افزود : هرچند خیران مختلفی از صاحبان صنایع این شهرستان هم‌اکنون در حال ساخت ٢ مدرسه هستند اما آنچه که از دیگر صنایع انتظار داریم حضور ثمربخش‌تر در مشارکت برای تامین زیرساخت‌های آموزشی است.

مدیر آموزش و پرورش ساوه اظهار کرد : اما واحدهای صنعتی آنچه که مورد انتظار بوده تا کنون در این عرصه مشارکت نداشته و به همین دلیل گلایه‌مند آنان هستیم.

آموزش‌وپرورش ساوه ۶٠٠ نیروی معلم کم دارد

قراخانلو گفت : کم بود نیروی انسانی به‌ویژه معلمان از مهمترین چالش‌هایی است که آموزش‌وپرورش با آن دست‌به‌یقه است و خروج نیروهای غیربومی در سال‌جاری بر شدت آن افزوده است.

وی اضافه کرد : آموزش‌وپرورش این شهرستان برای سال تحصیلی آینده برای جبران کمبود نیروی انسانی باید ١۴ هزار ساعت به‌صورت خرید خدمت از محل حق التدریسی جبران کند که با همکاری اداره کل نسبت به عقد قرارداد با ۶٠٠ نیرو از بازنشستگان و واجدان شرایط اقدام خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش ساوه با اشاره به اینکه حدود ٢٠١ نفر از این معلمان با ۶ هزار ساعت در مقطع ابتدایی و بقیه در مقاطع متوسطه اول و دوم جذب می‌شود یادآور شد : این اداره در سال ١٣٩٧ حدود ٢٠ هزار ساعت کمبود نیروی آموزشی داشته که در چند سال گذشته با جذب نیروهای رسمی از محل آزمون و دانشگاه فرهنگیان تا کنون ۶ هزار ساعت آن جبران شده است.

تراکم 40 نفری کلاس‌های ساوه، هشداری برای عرصه آموزش است

ثبت نام سه هزار و ۶٠٠ دانش‌آموز پایه اولی در حال انجام است

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فرایند ثبت نام در سه مقطع در حال انجام است افزود : امسال حضور سه هزار و ۶٠٠ دانش‌آموز کلاس اولی در این شهرستان پیش‌بینی شده که هم‌اکنون نام‌نویسی مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول به همراه ٢۵٠ دانش‌آموز اتباع در مرحله نهایی قرار دارد.

قراخانلو افزود : همچنین نام‌نویسی ٢۵٠ دانش آموز اتباع و سه هزار و ٧٢٠ دانش‌آموز مقطع متوسطه دوره دوم نیز به علت برخی مشکلات در بخش الزام کرکی برای ثبت نام با تاخیر انجام شده است.

٧٠ میلیارد ریال برای به روزرسانی تجهیزات هنرستان‌ها تخصیص یافت

وی با اشاره به اینکه امسال برای به روزرسانی تجهیزات هنرستان‌های این شهرستان ٧٠ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و علاوه بر آن هفت میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال از محل منابع در اختیار اداره برای تجهیز این مدارس و ١٠ میلیارد ریال برای تعمیرات ضروری ۶٢ باب مدرسه هزینه شده است.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha