استانداری کرمان: تاخیر در اجرای خط انتقال آب به علت تغییر مجری طرح است

کرمان - ایرنا - استانداری کرمان اعلام کرد؛ دلیل تاخیر در روند اجرای پروژه انتقال آب به شهرهای کرمان و رفسنجان، تغییر مجری طرح توسط وزارت نیرو است.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب آشامیدنی به شهرهای کرمان و رفسنجان از محل خط انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور، ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور وزیر نیرو به صورت رسمی آغاز شد.

این خط اضطراری که به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب آب شهرهای کرمان و رفسنجان را تامین می‌کند با سرعت عمل قابل قبولی از سوی سازمان مجری (آب منطقه‌ای کرمان) و با تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و تعهد استان، پیش رفت به طوری که استاندار کرمان ۲۰ اردیبهشت ماه یعنی سه ماه پس از آغاز عملیات اجرایی و در بازدید میدانی از این پروژه و در جمع خبرنگاران از پیشرفت ۴۴ درصدی آن خبر داد.

در ادامه روند اجرای پروژه، سازمان مجری طرح با تصمیم وزارت نیرو تغییر داده شد و از شرکت آب منطقه‌ای کرمان به شرکت آب نیرو با این استدلال که شرکت قوی‌تری است، واگذار شد.

انجام تسویه حساب و جابجایی کار میان ۲ شرکت، پروژه را با مدت زمانی وقفه مواجه کرد و شرکت آب نیرو (مجری جدید پروژه) اخیرا ۲۰ کیلومتر لوله را بارگیری کرده است.

دلیل اصلی تاخیر در پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان، باوجود پیگیری‌های استانداری کرمان، تغییر در سازمان مجری طرح است.

به گزارش ایرنا، خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان (خط اضطراری) با هدف تامین آب آشامیدنی شهرهای در خطر بحران همچون کرمان و رفسنجان از خط انتقال صنعت اواخر سال ۱۴۰۱ راه اندازی شد؛ این خط به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب آب این شهرها را تامین می کند و مراحل اجرایی خود را می گذراند که می تواند بخشی از نیاز آبی این شهرها را رفع کند.

روند پیشرفت این پروژه باوجود آنکه از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بیش از ۵۰ درصد ارزیابی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha