۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85203834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی جنگل نیلکوه گالیکش پس از پنج روز مهار شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گالیکش درشرق استان گلستان از خاموش شدن آتش عرصه‌های جنگلی واقع در ارتفاعات نیلکوه این شهرستان خبر داد و گفت: این حریق پس از پنج روز تلاش مستمر و شبانه روزی ۱۰۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و نیروهای مردمی و نیز استفاده از بالگرد عصر امروز به‌طور کامل خاموش شد.

علی جوان حاذق خواه عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: تلاش برای خاموش کردن آتش عرصه‌های جنگلی ارتفاعات نیلکوه گالیکش از صبح امروز توسط نیروهای انسانی حاضر در محل و با انجام سه سورتی پرواز بالگرد حوالی ظهر امروز بطور کامل مهار شد.

وی ادامه داد: برای خاموش کردن بقایای آتش سوزی در این منطقه که بیشتر آنرا «شاخ، برگ و کنده‌های خشک، علفزار، درخچه‌ها و گیاه سیاه تلو» تشکیل می‌دادند، نیروهای منابع طبیعی تا عصر امروز حضوری فعال داشتند.

جوان حاذق خواه اضافه کرد: هم اکنون آتش عرصه‌های جنگلی نیلکوه گالیکش به طور کامل خاموش شده و تنها ۱۲ نفر از نیروهای حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از وقوع احتمالی و دوباره آتش در محل حضور دارند.

فرماندار گالیکش همچنین یادآور شد: خاموش کردن آتش‌ نقطه‌ای که از ظهر سه‌شنبه ۲۴ مردادماه جاری در ارتفاعات نیلکوه این شهرستان رخ داد به علت صخره‌ای و صعب‌العبور بودن، کنار دره واقع شدن و حالت پرتگاه داشتن و نیز وزش باد گرم تا عصر امروز شنبه طول کشید.

وی، گستره آتش عرصه جنگلی ارتفاعات نیلکوه را حدود سه هکتار اعلام کرد و افزود: از سه روز پیش با هماهنگی مدیریت بحران استانداری گلستان از یک فروند بالگرد برای خاموش کردن آتش استفاده شد.

جوان حاذق خواه اضافه کرد: به سبب خشکسالی و نبود آب کافی در کاسه سدهای گلستان، بوستان و نیز آب‌بندان‌های گالیکش، آب مورد نیاز برای خاموش کردن آتش از منطقه «حسین‌آباد کالپوش» حوزه استان سمنان تامین می‌شد.

وی از همکاری و همراهی تمامی نیروهای انسانی حاضر در اطفای حریق عرصه‌های جنگلی ارتفاعات نیلکوه گالیکش قدردانی کرد و از مردم و مسافران نیز خواست هنگام حضور در جنگل حتی المقدور از روشن کردن آتش خودداری و در صورت روشن کردن آتش در پایان آنرا به طور کامل خاموش کنند.

به گزارش ایرنا، مساحت گالیکش ۸۹ هزار هکتار است که ۱۷ هزار هکتار آن در محدوده پارک ملی گلستان با مدیریت محیط زیست، ۵۱ هزار هکتار آن جنگل و مرتع با مدیریت منابع طبیعی و ۲۱ هزار هکتار آن هم به عنوان اراضی کشاورزی، روستایی و شهری در اختیار مردم است.

گالیکش حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha