۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85202266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: آتش‌سوزی در ارتفاعات نیلکوه گالیکش گلستان ادامه دارد
فعالیت بالگرد برای خاموش کردن آتش ارتفاعات نیلکوه گالیکش

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گالیکش از شعله ور بودن آتش در عرصه‌های جنگلی واقع در ارتفاعات نیلکوه این شهرستان خبر داد و گفت: باوجود استفاده از بالگرد برای خاموش کردن حریق این منطقه، آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

علی جوان حاذق خواه پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا بیان داشت: علی رغم حضور بالگرد و چند سورتی پرواز از ظهر امروز تا تاریکی هوا برای خاموش کردن آتش جنگل ارتفاعات نیلکوه گالیکش، به سبب وزش باد و روشن بودن کُنده درختان خشک، شعله‌های آتش همچنان در منطقه مشاهده می‌شود.

وی افزود: تمامی نیروهای حفاظت منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر، بسیج و بومیان محلی در منطقه آتش سوزی حضور دارند تا از گسترش آن جلوگیری شود.

جوان حاذق خواه یادآور شد: آتش‌سوزی نقطه‌ای که از ظهر سه‌شنبه ۲۴ مردادماه جاری در ارتفاعات «نیلکوه» گالیکش رخ داد به علت صخره‌ای و صعب‌العبور بودن، کنار دره واقع شدن و حالت پرتگاه بودن و همچنین وزش باد همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، فعالیت بالگرد برای خاموش کردن آتش این منطقه از صبح فردا جمعه( ۲۷ مردادماه) دوباره از سر گرفته خواهد شد.

فرماندار گالیکش، گستره آتش عرصه جنگلی ارتفاعات نیلکوه را حدود یک و نیم هکتار اعلام کرد و اظهارداشت: بیشتر حریق در مناطقی که عرصه آنرا «شاخ و برگ خشک، علفزار و درخچه‌ها و گیاه سیاه تلو» تشکیل می‌دهند، وجود دارد.

جوان‌ حاذق‌خواه همچنین گفت: به سبب خشکسالی و نبود آب کافی در کاسه سدهای گلستان، بوستان و نیز آب‌بندان‌های گالیکش، آب مورد نیاز برای خاموش کردن آتش از منطقه «حسین‌آباد کالپوش» حوزه استان سمنان تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، مساحت گالیکش ۸۹ هزار هکتار است که ۱۷ هزار هکتار آن در محدوده پارک ملی گلستان با مدیریت محیط زیست، ۵۱ هزار هکتار آن جنگل و مرتع با مدیریت منابع طبیعی و ۲۱ هزار هکتار آن هم به عنوان اراضی کشاورزی، روستایی و شهری در اختیار مردم است.

گالیکش حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha