عظیمی: اسلام نقطه وحدت، اشتراک و اقتدار ایران است/ می‌توانم روند طلایی کامران را ادامه دهم

تهران- ایرنا- مرد طلایی رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان که تصاویر نماز خواندن وی در حاشیه این رقابت‌ها واکنش‌های زیادی به دنبال داشت پاسخگوی سوالات ایرنا بود.

به گزارش ایرنا، محمدمبین عظیمی تک ستاره استان کردستان در مسابقات جهانی جوانان در کشور اردن بود. کشتی‌گیری که هم نتایج درخشان وی در امان مورد توجه و هم نماز وحدت‌بخشش با دیگر جوانان ایران زمین مورد تمجید قرار گرفت. مبین عظیمی در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم رقابت‌های جهانی اردن با نتیجه پنج بر چهار آزادکاررضابک آیتموخان از قزاقستان را شکست داد و به نشان طلا دست یافت. مبین عظیمی در حالی این طلا را به نام خود ضرب کرد که آخرین سال رده سنی جوانان قرار دارد و باید در آینده برای امیدها و بزرگسالان کشتی بگیرد.

مبین عظیمی با قهرمانی در جام تختی به چهره تبدیل شد و در ادامه مدال طلای قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد. قدرتنمایی عظیمی در جام تختی موجب شد تا همگان منتظر یک رقابت انتخابی بین وی و کامران قاسمپور دارنده ۲ مدال طلای قهرمانی جهان باشنداما عظیمی با صلاحدید کادر فنی از این رقابت انصراف داد.

قدرت‌نمایی عظیمی در اردن بهانه‌ای شد تا خبرنگار ایرنا پای سخنان این قهرمان کُردزبان بنشیند.

متن کامل این گفت‌وگو در زیر آمده است:

کشتی‌های زیبای عظیمی و رفتار وی در خلال مسابقات اردن موجب شد تا دوستداران این رشته بگویند: «بژی کاک مبین».

مردم به من لطف دارند. من مدیون تمام مردم ایران به ویژه هم استان‌های خودم هستند دعای خیر این مردم همیشه همراه قهرمانان است. امیدوارم بتوانم با تکرار این قهرمانی‌ها دین خود را به مردم ایران و استانم ادا کنم. قهرمانان ایران هر چه دارند از مردم است. من هنوز در ابتدای راه هستم و لطف این مردم هم شامل حالم شده است.

کشتی در خانواده عظیمی سابقه دارد یا اتفاقی به این رشته آمدید؟

اتفاقی نبود بلکه پدر و عموهایم در کشتی بودند. پدرم در زمان خدمت سربازی قهرمان ارتش شد و این موجب شد تا من نیز یک ذهنیت از کشتی داشته باشم. البته من از ۶ سالگی به رشته ژیمناستیک رفتیم و در ۱۱ سالگی نیز به کشتی آمدم. عنوان قهرمانان نونهالان آسیا را در کارنامه دارم اما کرونا موجب شد تا نتوانم در نوجوانان آسیا حضور داشته باشم. آخرین سال حضورم در رشته جوانان است و از این به بعد باید در رده سنی امید یا بزرگسالان به میدان بروم.

عظیمی: اسلام نقطه وحدت، اشتراک و اقتدار ایران است/ می‌توانم روند طلایی کامران را ادامه دهم

به مسابقات امیدهای جهان اعزام می‌شوید؟

بله حتما، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در امیدهای جهان نیز حضور خواهم داشت. سال پرکاری دارم زیرا در جام تختی، قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان حضور داشتم و باید در قهرمانی امیدهای جهان نیز به روی تشک بروم. جام تختی در سال ۱۴۰۲ در بالاترین سطح خود برگزار و یکی از اصلی‌ترین انتخابی‌های تیم ملی بود که من توانستم با وجود کشتی‌گیران نامدار به عنوان قهرمانی برسم.

با قهرمانی در جام تختی به عنوان یک پدیده معرفی شدید و همه منتظر حضور شما در انتخابی تیم ملی بودند چرا انصراف دادید؟

همانگونه که گفتم سال پرکاری داشتم و یک مصدومیت کهنه نیز داشتم. با مشورت کادر فنی و صلاحدید آنها تصمیم گرفتم از رقابت‌های انتخابی انصراف دهم. البته در وزن ۹۲ کیلوگرم یکی از قهرمانان نامدار کشتی ایران حضور دارد که ۲ سال متوالی به مدال طلای رقابت‌های جهانی رسیده است.

عظیمی: اسلام نقطه وحدت، اشتراک و اقتدار ایران است/ می‌توانم روند طلایی کامران را ادامه دهم

کامران قاسمپور قرار است به دسته ۹۷ کیلوگرم برود و شما یکی از گزینه‌های جانشینی وی هستید. کار سختی نیست؟

من تمام تلاش خود را برای حضور در تیم ملی انجام می‌دهم. امیدوارم بتوانم به دوبنده تیم ملی برسم. تمام تلاشم این است موفقیت جوانان را در بزرگسالان تکرار و روند طلایی کامران را در رقابت‌های جهانی ادامه دهم. البته برای رسیدن به دوبنده تیم ملی رقابت سختی در وزن ۹۲ کیلوگرم وجود دارد و کار من نیز راحت نیست.

با مصدومیت توانستید به عنوان قهرمانی جهان برسید؟

بعد از مسابقات قهرمانی آسیا از ناحیه پا مصدوم شدم و حتر تمرین برایم سخت شده بود. با تلاش کادر فنی و با کمترین جلسه تمرین به این دوره از مسابقات اعزام شدم. سختی‌های دیگری نیز پیش رو من است. در شهرستان سقز من هیچ حریف تمرینی ندارم و این کار را سخت کرده است. مجبورم برای تمرین به شهرها و استان‌های دیگر بروم تا بتوانم بدنم را آماده نگه دارم. باید از مربیان سازنده خود تشکر کنم. همچنین محسن کاوه سرمربی تیم جوانان که در چند ماه گذشته بی‌وقفه بر روی تمرینات کار کردند و تیم در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان و آسیا شد.

عظیمی: اسلام نقطه وحدت، اشتراک و اقتدار ایران است/ می‌توانم روند طلایی کامران را ادامه دهم

در رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردن یک مسمومیت نیز گریبان تیم را گرفت آیا شما هم دچار این ویروس شدید؟

بله، پس از بررسی فراوان متوجه شدیم که ویروس به غذا یا محل مسابقات ربطی نداشته بلکه از فرودگاه به ورزشکاران منتقل شد. این مسمومیت تاثیر زیادی بر روی نتایج داشت. خدا را شکر که در مسابقات جهانی این مشکل به وجود نیامد.

حضور شما و فرزاد صفی جهانشاهی در تیم جوانان نشان از استعدادیابی در سراسر ایران دارد.

کشتی در رده‌های پایه، دیگر مختص یک یا چند استان نیست بلکه مربیان سازنده در سطح کشور در حال تلاش هستند تا بتوانند بهترین استعدادها را به فدراسیون معرفی کنند و این نشان می‌دهد که فدراسیون به دنبال شکستن تمرکز این رشته است و از تمام ظرفیت‌های ایران برای قهرمانی در کشتی جهان استفاده خواهد کرد. امیدوارم روند موفقیت جوانان کشتی تا رده سنی بزرگسالان ادامه داشته باشد. من اهداف بزرگی در کشتی دارم و سال آینده نیز برای حضور در المپیک تصمیم خواهم گرفت تا شانسم را برای عضویت در کاروان ورزشی ایران امتحان کنم. می‌دانم رقابت سختی در داخل وجود دارد اما من نیز برای رسیدن به این مهم باید تلاش کنم.

یک عکس زیبا و وحدت بخش نیز از تیم کشتی جوانان ایران منتشر شد نظرتان در خصوص این عکس چیست؟

ما همه مسلمان هستیم و اشتراکات زیادی داریم. باید بر روی نقطه اشتراک تمرکز کنیم نه تفاوت‌ها. اسلام نقطه اشتراک اصلی است که هم وحدت را ایجاد می‌کند و هم موجب اقتدار خواهد شد.

عظیمی: اسلام نقطه وحدت، اشتراک و اقتدار ایران است/ می‌توانم روند طلایی کامران را ادامه دهم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha