دانشگاه پیام نور با حفظ استقلال و قدرت به فعالیت های  علمی و پژوهشی ادامه می دهد

کاشان _ ایرنا _ رییس دانشگاه پیام نور کاشان با اشاره به رد تبصره سه ماده ۹۵ در خصوص پیشنهاد ایده ادغام این دانشگاه در سایر دانشگاه‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور با حفظ استقلال و قدرت به فعالیت های علمی و پژوهشی ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا،دکتر محمد توکلی پور روز یکشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی کاشان و دیدار با امیرشاهین نایبی فر سرپرست این خبرگزاری، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار افزود: ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور کشور تحصیل می کنند، ظرفیت پیام نور ظرفیت جمهوری اسلامی است؛ اگر کسی بخواهد این ظرفیت را نادیده بگیرد ظرفیت جمهوری اسلامی را نادیده گرفته است، با حذف این ظرفیت قطعاً دچار پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیری خواهیم شد.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه پیام نور کاشان بیان کرد: متاسفانه در ابتدا هم در خصوص پیشنهاد ایده ادغام دانشگاه پیام نور در دیگر مراکز علمی هیچ کار کارشناسی انجام نشده بود،کسانی که در جرح و تعدیل ساختارهای اجتماعی طرح و ایده می‌دهند باید هوشمندانه این کار را انجام دهند تا حرکت آنها منجر به خسارت برای جمهوری اسلامی نشود.

انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور از ۳۱ مرداد ماه آغاز می شود

توکلی پور گفت: ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر ۱۴۰۲ از ۳۱ مرداد ماه آغاز و تا ۴ شهریور ادامه دارد.

وی افزود: احتمال تمدید این زمان وجود دارد اما از متقاضیان تقاضا داریم در زمان اعلامی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

۶ طرح پژوهشی در دانشگاه پیام نور کاشان اجرا شد

رییس دانشگاه پیام نور کاشان بیان کرد: ۶ طرح پژوهشی توسط اساتید این دانشگاه تا کنون اجرا شده و تعداد طرح دیگر در حال اجرا است که بیشتر در زمینه های علوم انسانی و روانشناسی است.

توکلی پور گفت:طرح های پژوهشی در این دانشگاه کاربردی و نیاز محور است و تلاش ما بر این است که نتیجه این طرح ها در رفع مشکلات جامعه و کشور اثرگذار باشد.

وی اظهار کرد:استادان دانشگاه پیام نور کاشان روش تدریس مبتنی بر نیاز دانشجو را در پیش گرفته اند و نگاه ما آموزش مهارت در کنار تحصیل به دانشجو است.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه پیام نور کاشان بیان کرد: هم اکنون بسیج، تنها تشکل دانشجویی دانشگاه است،۱۰ انجمن علمی و هنری هم در دانشگاه فعال است ،دیگر تشکل های دانشجویی هم می توانند درصورت دریافت مجوز های لازم در دانشگاه فعالیت کنند

توکلی پور گفت: در حال حاضر یکی از دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه، رتبه برتر در مسابقه آثار حوزه های علمیه را کسب کرده است و اگر هر دانشجویی در صحنه پژوهشی خوب عمل کند مورد حمایت دانشگاه قرار می گیرد.

رسانه نقش مهمی در معرفی دستاوردهای کشور دارد

وی افزود: رسانه بلندگوی اقدامات نظام است و اگر خدمات مسوولان به درستی و از طریق رسانه تبیین نشود هم در قضاوت مردم در خصوص عملکرد مسوولان نظام تاثیرگذار بوده و هم خدمات انجام شده، انعکاس بین المللی پیدا نمی کند و توانمندی های کشور محجور می ماند.

وی اظهار کرد:امروز عصر رسانه است و رسانه بیشترین عاملیت در انتشار فعالیت ها را داشته و زمینه ایجاد شور و نشاط در جامعه را فراهم می کند.

دانشگاه پیام نور با حفظ استقلال و قدرت به فعالیت های  علمی و پژوهشی ادامه می دهد

آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی برای تعامل هر چه بیشتر با دانشگاه‌ها

سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کاشان نیز بر لزوم تعامل رسانه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: ایرنا در مسیر سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می دارد و ایجاد روحیه و نشاط در جامعه از اهداف اصلی این رسانه است،این رسانه آمادگی دارد دستاورهای دانشگاه های منطقه شمال استان اصفهان را به خوبی معرفی کند.

امیرشاهین نایبی فر افزود:تولید اخبار پرمحتوا،ایجاد امید و نشاط در جامعه،معرفی ظرفیت ها و ارائه راهکارهای اصولی برای رفع مشکلات مردم از دیگر اهداف و رویکردهای اصلی این رسانه است.

۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در ۲۷ رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده و ۹۰ درصد دانشجویان بومی منطقه هستند،این دانشگاه در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد و تا کنون پنج هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha