طهماسبی: پس از پیکارهای جهانی جوانگرایی می‌کنیم/ به کسب طلا در هانگژو امیدوارم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی ووشو بانوان در بخش ساندا با بیان اینکه به کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی امیدوار هستیم، گفت: به طور قطع پس از مسابقات جهانی آمریکا، جوانگرایی در تیم رخ خواهد داد.

راضیه طهماسبی روز دوشنبه گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به تشریح شرایط تیم ملی ووشو بانوان در بخش (ساندا) پرداخت. ووشو ایران در سال جاری می‌بایست در بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات جهانی آمریکا به میدان برود و در جستجوی تکرار افتخارات گذشته است.

مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

شرایط تیم پس از برگزاری چند مرحله اردو چگونه است؟

اکنون در روزهای پایانی اردوی ششم هستیم و ۲ اردوی دیگر تا اعزام به بازی‌های آسیایی داریم. خوشبختانه شرایط نفرات خوب است و الهه و شهربانو که ترکیب دو نفره تیم ساندای ما در هانگژو را تشکیل می‌دهند، بدون مصدومیت و در آمادگی کامل تمرینات را پیگیری می‌کنند.

ترکیب تیم اعزامی به جهانی آمریکا چه زمانی مشخص می‌شود؟

در جهانی سه سهمیه داریم که سهیلا و الهه منصوریان فیکس شده‌اند. طی روزهای آتی نیز یک انتخابی بین شهربانو و صدیقه دریایی داریم تا تکلیف نفر سوم مشخص شود. روال ما برای شناخت ترکیب اصلی، همواره برگزاری انتخابی بوده است و اکنون این فرصت در اختیار صدیقه دریایی قرار گرفته تا شانس خود را برای رسیدن به ترکیب امتحان کند.

طهماسبی: پس از پیکارهای جهانی جوانگرایی می‌کنیم/ به کسب طلا در هانگژو امیدوارم

تعویق یکساله بازی‌های آسیایی برای شما خوب بود یا بد؟

ای کاش همان سال گذشته برگزار می‌شد. ما قهرمانی کشور و انتخابی را برگزار کرده و پنج ماه نیز در اردو بودیم که بازی‌های آسیایی یکسال با تاخیر مواجه شد. آن زمان الهه در اوج بود و یکسال در چین تمرین داشت. حالا که دیگر فاصله‌ای تا این مسابقات نمانده همه ما عزم خود را برای موفقیت در هانگژو جزم کرده‌ایم.

با تمامی این تفاسیر ترکیب تیم را می‌شد از قبل تشخیص داد.

ببینید ما بعد از لغو بازی‌های آسیایی، دوباره قهرمانی کشور و انتخابی گذاشتیم تا شاید پدیده‌ای رونمایی شود و بازیکنانی که فیکس شده بودند نیز هیچ حرفی نداشته و دوباره در انتخابی شرکت کردند. وقتی سانداکار در انتخابی برنده می‌شود، حقش است در ترکیب قرار بگیرد.

ساندای بانوان در طول بازی‌های آسیایی تنها یک طلا توسط آزادپور داشته و نمایندگان چین اجازه ندادند دیگر به طلا برسیم. امسال را چگونه می‌بینید؟

چین که مهد ووشوی جهان است امسال می‌خواهد به عنوان میزبان تمام طلاها را از آن خود کند. حتی در جلسه مربیان و سرپرستان با مسئولان ورزش کشور، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش عنوان کرد که چین می‌خواهد به رکورد ۲۰۰ مدال طلا برسد. این یعنی کار بسیار سختی برای رسیدن به مدال طلا داریم.

اما الهه و شهربانو تجربه گران‌بهایی دارند و وقتش رسیده که به طلا برسند.

الهه بارها با چینی‌ها بازی کرده و در هانگژو نیز با همان حریف چینی روبه‌رو می‌شود که در بازی‌های آسیایی قبلی با او مبارزه کرد. روی ضعف‌های الهه خیلی کار کردیم و امیدوارم یکی از این دو خواهر بتواند در هانگژو طلایی شوند.

طهماسبی: پس از پیکارهای جهانی جوانگرایی می‌کنیم/ به کسب طلا در هانگژو امیدوارم

به‌نظر شما وقت آن نرسیده پس از بازی‌های آسیایی و جهانی آمریکا تیم ساندای بانوان با جوانگرایی مواجه شود؟

قطعا این اتفاق رخ می‌دهد چراکه خود الهه و شهربانو نیز عنوان کرده‌اند سال آخر حضورشان در تیم ملی است. همین حالا سانداکاران جوان و بسیار توانمندی مثل سوگند سین‌کاهی، یاسمن باقرزاده و دیانا رحیمی داریم که استعداد بالایی دارند و قطعا در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا که سال آینده برگزار می‌شود، می‌توانند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند.

در پایان اگر صحبتی دارید، می‌شنویم.

مطمئن باشید خیلی تلاش کردیم تا افتخارات گذشته را در مسابقات مهم امسال نیز تکرار کنیم. باید از مسئولان به دلیل امکانات خوبی که در اختیار ما قرار دادند، تشکر کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha