دانش آموزان بسیجی سفیران فرهنگی انقلاب در مدارس هستند

اراک_ایرنا_ فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه دشمنان انقلاب در یک بن بست راهبردی قرار گرفته اند؛ گفت: دانش آموزان بسیجی سفیران فرهنگی انقلاب در مدارس هستند.

به گزارش ایرنا ؛سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاحیه طرح ولایت دانش آموزی دوره متوسطه در اردوگاه امیرکبیر شازند اظهار داشت: دانش آموزان در طول انقلاب اسلامی، همواره پیشگام عرصه های مختلف بودند و به برکت انقلاب اسلامی امروز انگیزه، نشاط و شادابی در بین دانش آموزان همواره موج می زند و باید این انگیزه ها و اراده ها در راستای پیشرفت کشور بهره گیری شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: تعلیم، تربیت، اخلاق، کرامت، آموزش و پرورش از ارکان رسالت های انقلاب اسلامی است و دانش آموزان و فرهنگیان قلب این میدان هستند و نقش آفرینی موثر آنها برکات فراوانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب به نقش مهم دانش آموزان و معلمان در پیشبرد اهداف انقلاب پی برده اند و لذا دشمن با راه انداختن جنگ شناختی به دنبال سرگرم کردن آنها در فضای مجازی است و جایگزین کردن ارزش ها و ضربه به هویت ایرانی و انقلابی مهمترین هدف دشمن در فضای مجازی است.

سردار کریمی تأکید کرد: همانگونه که ایمان، اخلاق، امید، معنویت، فضائل اخلاقی و ارزش ها عامل موفقیت و پیشرفت دانش آموزان در طی این سال ها بوده لذا باید این مولفه ها روز به روز تقویت شوند و باید نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار بود.

وی بیان کرد: دانش آموزان بسیجی و نخبگان نوجوان نقش مهمی در خنثی سازی توطئه های دشمنان دارند و نیازمند این هستیم هم افزایی فرهنگی در سه رکن مهم مدرسه، خانه و مسجد اتفاق بیفتد تا شخصیت نوجوانان به خوبی شکل بگیرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه توانمند سازی نوجوانان برای نقش آفرینی در مدرسه مهم ترین هدف طرح ولایت دانش آموزی است،گفت: افرادی که در این دوره ها شرکت می کنند باید پاسدار هویت فرهنگی و انقلابی در مدارس باشند و نگذارند دشمنان اهداف شوم خود را عملیاتی کنند.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان بسیجی سفیران فرهنگی و مهم ترین عناصر در جبهه فرهنگی انقلاب در مدارس هستند،گفت: این عزیزان باید با حضور فعالانه در مدارس انگیزه و امید را در بین همکلاسی ها و دوستان خود تقویت کنند.

سردار کریمی تأکید کرد: علیرغم همه توطئه ها و راهبردهای دشمنان علیه انقلاب اسلامی حرکت کشور به سمت پیشرفت و اهداف شتابنده و روبه جلو است و دشمن در یک بن بست راهبردی قرار گرفته و در عرصه های مختلف علیه ملت ایران شکست های سنگین متحمل شده است.

وی افزود: دستگاه های فرهنگی و متولی جوانان و نوجوانان نسبت به توطئه های دشمنان هوشیارتر باشند و از حالت انفعال خارج شوند و همه باید در تقویت و ترویج ایمان و امید در جامعه مجاهدانه تلاش کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: بسیج دانش آموزی استان مرکزی طی سال های اخیر رتبه های برتر و قابل توجه در اجرای برنامه ها و ماموریت های خود کسب کرده و در برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی، انتصاب فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی، اجرای اردوهای راهیان پیشرفت، نشست های مطالبه گری و جهاد تبیین پیشگام بوده و خوش درخشیده که جای تقدیر دارد.

برگزاری اردوهای جهادی در ۱۶۲ مدرسه استان مرکزی

مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی نیز در آیین افتتاحیه طرح ولایت دانش آموزی دوره متوسطه در اردوگاه امیرکبیر شازند اظهار داشت: بسیج دانش آموزی یک مجموعه ارزشی و انسان ساز است و در راستای تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کند و در این راستا برنامه های مختلف و راهبردهای گوناگون دارد.

سرهنگ پاسدار مجید غلامی با بیان اینکه الگوی بسیج دانش آموزی شهدای دانش آموزی است ،گفت: وجه مشترک شهدای دانش آموز استکبار ستیزی، عزت طلبی و اقتدار آفرینی برای ایران عزیز است و امروز باید این شاخصه ها را در بین نوجوانان نهادینه کنیم و بسیج دانش آموزی در این راستا حرکت می‌کند و مهم ترین رسالت امروز بسیج دانش آموزی، جهاد امید آفرینی است.

وی افزود: قطعا همه دانش آموزان ما بسیجی هستند چراکه بسیجی فرهنگ و تفکر ارزشمند است و هر کس برای حرکت کشور به سمت پیشرفت نقش آفرینی کند بسیجی است و امروز هر دانش آموزی که در راستای ترویج و تقویت امید در جامعه و مدرسه فعالیت کند، بسیجی است.

غلامی ادامه داد: خوشبختانه در برنامه هایی که برای دانش آموزان برگزار می شود شاهد استقبال بسیار باشکوه هستیم و این نشان از زنده بودن نوجوانان و آرمان های انقلاب و شهدا در بین آنها دارد و قطعا دانش آموزان به تاسی از شهدا عزم و انگیزه کافی برای پیشرفت کشور و رسیدن ایران عزیز به قله های بلند دارند و به فضل الهی تحقق ایران قوی با دست توانای دانش آموزان رقم خواهد خورد.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان هسته اصلی امیدآفرین جامعه هستند، گفت:امروز باید مولفه هایی چون معنویت، ولایتمداری، دشمن شناسی، ایثار و ازخودگذشتگی، بصیرت، جهاد علمی در بین این نسل تقویت شود و در طرح ولایت دانش آموزان در این عرصه ها توانمند می شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته برنامه ها و فعالیت های قابل توجهی توسط دانش آموزان بسیجی انجام شده که برگزاری اردوهای جهادی در ۱۶۲ مدرسه استان مرکزی یکی از مهم ترین برنامه ها است و همچنین در حوزه برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت با رویکرد بازدید دانش آموزان از دستاوردهای صنعتی و علمی و راهیان نور اقدامات زیادی انجام شده که همه این ها نشان از شور و اشتیاق نوجوانان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha