نسخه اقتصادی معاون استاندار برای توسعه شهرهای اقماری مازندران

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت : شهرهای اقماری استان فقط چشم انتظار اعتبار دولتی نباشند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود درآمد پایدار شهر خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد توکلی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات زرگرشهر بابل بیان داشت : زرگر شهر لاله آباد در یک مسیر ترانزیتی قرار دارد و با افزایش حضور و اسکان مسافران می تواند درآمد پایدار خود را افزایش دهد.

وی گفت: شهرهای اقماری مازندران برای دست یابی به توسعه اگر بخواهند فقط به اعتبار دولتی چشم داشته باشند پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرهای اقماری سه برابر می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت : پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرهای اقماری فقط بر اساس جمعیت نیست و پرداختی به این شهرها دست کم سه برابر افزایش خواهد یافت.

توکلی افزود : برخی از شهرهای بزرگ ۴۰۰ میلیارد ریال دریافتی عوارض ارزش افزوده دارند و یک شهر اقماری در همان شهرستان سه میلیارد ریال را در این بخش دریافتی دارد که این رویه اصلاح و دریافتی شهرهای اقماری دست کم سه برابر می شود.

نسخه اقتصادی معاون استاندار برای توسعه شهرهای اقماری مازندران

وی بیان داشت: در طرح اقدام ملی مسکن شهرهای اقماری باید تقویت تا حجم حضور شهروندان به شهرهای بزرگ کمتر شود.

توکلی ادامه داد: در بابل شهرهای خوشرودپی، زرگرشهر، گتاب و دیگر شهرهای اقماری اگر طرح ملی مسکن مورد توجه بیشتر قرار گیرد حضور شهروندان در بابل کمتر خواهد شد.

زیرساخت زرگرشهر تقویت می‌شود

توکلی در ادامه بیان داشت : زیرساخت‌های زرگرشهر بابل در بخش لاله آباد که یک مسیر ترانزیتی است با استفاده از ظرفیت شهرداری و استان ارتقا می‌یابد.

این مقام مسوول تصریح کرد: احداث میدان، تامین خودرو آتش نشانی، بازسازی و مرمت جاده‌ها در زرگرشهر یکی از مطالبات شهروندان است که با استفاده از ظرفیت شهرداری این شهر و استان زیرساخت‌ها ارتقا می‌یابد.

نسخه اقتصادی معاون استاندار برای توسعه شهرهای اقماری مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha