۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85205273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار نوجوان البرزی در طرح شوق رویش هلال احمر شرکت کردند

کرج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد: بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان این استان در طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی موسوم به شوق رویش جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

"محمد باقر خلفی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر با هدف غنی‌سازی صحیح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به صورت رایگان تا پایان شهریور ماه امسال اجرا می شود.

وی گفت: اجرای این طرح در بخش های فرهنگی، هنری، امدادی و ورزشی برنامه ریزی شده که در بخش فرهنگ با رویکرد قرآنی و مذهبی مانند حفظ و قرائت قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه، کارگاه های متنوع مهارت زندگی با موضوعات سلامت روان، خودباوری و اعتماد به نفس، ازدواج آسان، پیشگیری از موادمخدر و همچنین کارگاه های ادبی همچون شاهنامه خوانی و داستان نویسی است.

وی خاطرنشان کرد: بخش هنری شامل عکاسی، تدوین، چرم دوزی، خیاطی، نقاشی، سفالگری، بازیگری و تئاتر، ساخت زیورآلات، نمدبافی، رایانه، خطاطی و دوره‌های امدادی کمک های اولیه است .

۱۵ هزار نوجوان البرزی در طرح شوق رویش هلال احمر شرکت کردند

وی بابیان اینکه این طرح، با رویکرد آگاه‌سازی و توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی، با تشکیل پایگاه‌های فرهنگی - آموزشی با همکاری و مشارکت مدارس در محلات و مناطق مختلف اجرا می‌شود، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این پایگاه‌ها، زمینه مناسبی را برای مشارکت آنها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و عام‌المنفعه فراهم می‌سازد.

مدیرعامل هلال‌ احمر البرز در خصوص برنامه‌های دیگر این طرح، گفت: برگزاری اردوی علمی پژوهشی درون استانی، ارائه ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری، برگزاری نشست‌های تخصصی، اجرای طرح‌های بشردوستانه و عام المنفعه، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی و همچنین بزرگداشت‌ها و مناسبت‌های مذهبی، توسعه طرح کارآفرینی،برپایی پایگاه‌ها و ایستگاه‌های سلامت و خدمات‌رسان را از مهم‌ترین برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان سازمان در فصل تابستان است.

خلفی خاطرنشان کرد: طرح شوق رویش فرصتی مناسب برای تمرین و آمادگی جوانان برای انجام هر چه بهتر کار گروهی در رویداد ها و بحران های استانی و کشوری در فصل پویایی و تکاپوی انسان یعنی دوران جوانی، است.

وی تاکید کرد: اکنون این طرح در ۹۶ خانه هلال ، شعب هلال احمر البرز و کانون های دانش آموزی استان البرز اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha