شرکت ۲۲۰ دانش آموز در یازدهمین المپیاد استانی طرح دادرس در البرز

کرج -ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از برگزاری یازدهمین دوره المپیاد استانی طرح دادرس در این استان خبرداد و گفت: ۲۲۰ دانش آموز در این المپیاد و آزمون شرکت کردند.

"محمد باقر خلفی " روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۱۲ دانش آموز دختر و ۱۰۸ دانش آموز پسر عضو تیم های دادرس در یازدهمین دوره المپیاد استانی آماده در قالب ۱۴ تیم در سالن شهید سبحانی سپاه امام حسن مجتبی (ع ) استان البرز شرکت کردند.
وی اضافه کرد: شرکت کنندکان از شهرستان های کرج ، طالقان، ساوجبلاغ، اشتهارد ، فردیس و نظرآباد یک تیم به عنوان تیم برتر در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

خلفی خاطرنشان کرد: این مسابقه ها در رشته‌های حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری، پانسمان و بانداژ، پناه گیری و خروج اضطراری، ارزیابی و احیای قلبی و ریوی بصورت کتبی و عملی شرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: طرح دادرس با هدف آموزش و فراگیری دوره‌های امدادی به دانش آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی و بحران‌ها در روزهای سخت هرساله اجرا می‌شود.

شرکت ۲۲۰ دانش آموز در یازدهمین المپیاد استانی طرح دادرس در البرز

وی گفت: طرح دادرس به صورت شهرستانی نیز ماه گذشته اجرا شد و ۹ هزار و ۷۴۶ دانش آموز در ۱۱۹ مدرسه با آموزه‌های امداد و کمک های اولیه آشنا شدند.

وی اظهار کرد: کسب مهارت‌های تئوری و عملی امداد و نجات باعث آمادگی دادرسان و خانواده‌های آنان در زمان بحران است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نقش مهمی در زمینه ترویج و اشاعه آموزش‌های امدادی در جامعه و به ویژه در خانواده‌ها دارند، گفت: نهادینه شدن ارتقا آگاهی عمومی امدادو کمک‌های اولیه در جامعه با افزایش این آموزش‌ها موجب تحقق شعار "خانواده آماده؛ جامعه آماده" می‌شود.

خلفی افزود: برگزیده ها این المپیاد به مسابقه های کشوری اعزام می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha