آموزش ۹ هزار دانش آموز در یازدهمین طرح ملی دادرس در البرز

کرج - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز از اجرای یازدهمین دوره طرح ملی دادرس در البرز خبر داد و گفت: ۹ هزار و ۷۴۶ دانش آموز در ۱۱۹ مدرسه با آموزه‌های امداد و کمک های اولیه آشنا شدند.

محمد باقر خلفی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با توجه اهمیت آموزش‌های امداد به دانش آموزان اظهار کرد: کسب مهارت‌های تئوری و عملی امداد و نجات باعث آمادگی دادرسان و خانواده‌های آنان در زمان بحران است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نقش مهمی در زمینه ترویج و اشاعه آموزش‌های امدادی در جامعه و به ویژه در خانواده‌ها دارند، گفت: نهادینه شدن ارتقا آگاهی عمومی امدادو کمک‌های اولیه در جامعه با افزایش این آموزش‌ها موجب تحقق شعار "خانواده آماده؛ جامعه آماده" می‌شود.

خلفی افزود: در اجرای این طرح آموزشی ۱۱۴ تیم دادرس درقالب پنج هزارو ۳۷۴ دانش اموز دختر و چهارهزار و ۳۷۳ دانش آموز پسر مقاطع متوسطه اول شرکت کردند که منتخبان به مسابقه‌های کشوری اعزام می‌شوند.

آموزش مقابله با مخاطرات به ۷۰۰ سرباز درالبرز

آموزش ۹ هزار دانش آموز در یازدهمین طرح ملی دادرس در البرز

وی دربخش دیگری از سخنان خود به آموزش ۷۲۳ نفر از سربازان وظیفه استان البرز طی ماه جاری خبرداد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز یادآورشد که آموزش همگانی سربازان در راستای توانمندسازی و مهارت افزایی این قشر به عنوان بخشی از نیروهای کمک رسان و همکار نیروهای امدادی در بحران‌های ملی و سوانح آموزش داده می‌شود.

خلفی گفت: طی سال گذشته نیز ۶ هزارو ۵۰۰ سرباز وظیفه، اقدامات لازم جهت مقابله و آمادگی در برابر مخاطرات را فراگرفته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha