۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85205784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۹۴۰ واحد نهضت ملی مسکن خراسان شمالی آماده بهره‌برداری شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۹۴۰ واحد مسکن دولتی به مرحله بهره‌برداری رسیده است و امسال به متقاضیان واگذار می شود.

سیدعلی میرکریمی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساخت بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده که از این تعداد بیش از ۱۲ هزار واحد در نقاط شهری و بیش از ۹ هزار واحد در روستاها است.

وی افزود: ۴۶ هزار و ۷۶۱ نفر برای دریافت مسکن طرح نهضت ملی ثبت نام کرده اند که درخواست ۲۳ هزار و ۳۵۴ نفر از آنان در سامانه مسکن تایید شد.

آغاز اجرای هزار و ۳۴۱ مسکن دولتی در شیروان

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اجرای یکهزار و ۳۴۱ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شیروان آغاز و پیمانکار کارگاه را تجهیز کرد.

وی اظهار کرد: اجرای این تعداد واحد مسکونی در زمینی به مساحت حدود ۲۴ هکتار آغاز شده است.

میرکریمی خاطرنشان کرد: این واحدهای مسکونی در قالب پروژه محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن (ع) در راستای تامین مسکن برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی اجرایی شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: ۱۰ هزار و ۳۰۵ نفر شیروانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد سه هزار و ۷۸۳ نفر تایید شدند و یکهزار و ۵۴۶ نفر آورده اولیه را واریز کردند.

به گزارش ایرنا، طرح "نهضت ملی مسکن" یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که بر مبنای اجرای قانون "جهش تولید مسکن" مصوب مجلس شورای اسلامی از همان آغاز به کار دولت اجرا شد و مهمترین تحول آن نسبت به طرح‌های قبلی از جمله مسکن ملی و مسکن مهر در تغییر الگوی ساخت و تعداد است.

سهم خراسان شمالی از این طرح سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

بر پایه آمار اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی؛ اکنون در شهر بجنورد ساخت چهار هزار و ۱۵۴ واحد مسکن دولتی(بدون احتساب خودمالکی) با رشد فیزیکی ۲۸ درصد، در اسفراین ساخت یکهزار و ۱۲۰ واحد مسکن دولتی با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد و در شیروان هم ساخت ۳۰۶ واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha