۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85206367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ دانش آموز خراسان‌شمالی رتبه ۲ رقمی کنکور کسب کردند

بجنورد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی گفت: ۱۴ نفر از دانش آموزان این استان در کنکور سراسری (۱۴۰۲) موفق به کسب رتبه زیر ۱۰۰ منطقه ای شدند.

سیدخلیل احمدی موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از دانش آموزان خراسان شمالی نیز رتبه یک کشوری را کسب کرد که این افتخار بعد از گذشت ۱۹ سال نصیب استان شد.

وی افزود: ۲۸ نفر دیگر نیز از استان رتبه سه رقمی در کشور و ۱۰۰ نفر رتبه سه رقمی در منطقه را کسب کردند.

احمدی موسوی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد رتبه های زیر هزار خراسان شمالی در کنکور سراسری امسال از مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی تصریح کرد: امسال ۱۳ هزار و ۶۰۰ داوطلب در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در استان با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۶ نفر زن و مابقی مرد بودند.

احمدی موسوی بیان کرد: ۴۱ درصد از داوطلبان این استان در کنکور علوم تجربی، ۳۸.۵ درصد در علوم انسانی، ۸.۲ درصد در علوم ریاضی و فنی، ۵.۳ درصد در کنکور هنر و ۶.۹ درصد در کنکور زبان‌های خارجی بودند.

به گفته وی؛ بیشترین داوطلب کنکور ۱۴۰۲ مربوط به شهرستان بجنورد با پنج هزار و ۸۷۸ نفر و کمترین داوطلب مربوط به شهرستان گرمه با ۳۴۱ نفر بود.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha