اولین کاروان پیاده زائران کرمانشاهی از مرز خسروی عازم کربلای معلی شد

قصرشیرین- ایرنا- ۱۵ روز مانده تا اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اولین کاروان پیاده زائران از استان کرمانشاه پس از پنج روز پیاده‌روی، روز سه‌شنبه با ورود به مرز خسروی از این گذرگاه رسمی عازم کربلای معلی شدند.

مسوول تدارکات این کاروان پیاده زائران حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاروان ما متشکل از ۴۰ نفر زائر است که حرکت خود را پنج روز پیش از مسجدالنبی (ص) کرمانشاه آغاز کردیم و پس از پنج روز پیاده روی امروز به مرز خسروی رسیدیم.

«تقی مهربانی» افزود: پیاده روی کاروان ما از منذریه به مقصد کاظمین و سپس کربلای معلی خواهد بود و ما ۶ روز دیگر به امید خدا و با توسل بر امام حسین (ع) به خیل عظیم جمعیت زائران اربعین در کربلای معلی خواهیم پیوست.

وی با بیان اینکه این سیزدهمین سالی است که ما از طریق این کاروان و با پای پیاده عازم کربلای معلی می شویم، اظهار کرد: ۱۲ سال گذشته از طریق مرز مهران و امسال برای اولین بار است که از مرز خسروی عازم کربلا می شویم و وضعیت مرز خسروی نیز بحمدالله بسیار مطلوب است.

                              

مسئول تدارکات کاروان پیاده روی اربعین زائران کرمانشاهی گفت: در کاروان ما از جوان ۱۵ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله حضور دارد و سرگروه ما حاج « محمد طالبی» است که عشق به حسین (ع) و زیارت آقا باعث شده که در این مسیر قدم بگذاریم و شوق زیارت گرما و خستگی راه را برایمان آسان کرده است.

امسال روز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه مصادف با ۲۰ صفر و روز اربعین حسینی (ع) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، قصرشیرین در غرب کرمانشاه افزون بر ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا دارد.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصر شیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha