خرید تضمینی گندم مازندران با ۱۱۸ هزار تن پایان یافت

ساری- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان با افزایش ۷۴ درصدی نسبت به سال گذشته با خرید ۱۱۸ هزار تن به پایان رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت غله مازندران عباسعلی وفایی نژاد گفت: در راستای سیاست های حمایتی دولت از کشاورزان، عملیات خرید تضمینی گندم که از دهم خرداد در استان مازندران آغاز شد، از ۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در استان ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان مازندران خریداری شده است.

وفائی نژاد تصریح کرد: در سال جاری همزمان با افزایش خرید گندم نسبت به سال های گذشته، بیش از ۱۶۰ هزارتن گندم نیز از سایر استان ها وارد سیلوهای استان مازندران شد.

وی با توجه به خرید تضمینی ۱۱۸ هزارتن گندم در استان و ورود گندم از سایر استان ها، اعلام کرد: موجودی ذخیره گندم در سیلوی مرکزی نکا و سیلوهای بخش خصوصی در استان مازندران به رقمی بیش از ۱۹۰ هزارتن رسیده که این مقدار موجودی ذخیره استراتژیک گندم در استان بی سابقه است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه تاکنون یکهزارو ۲۰۴ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده، اظهار داشت: مابقی مطالبات کشاورزان استان و مابه التفاوت قیمت سال جدید نیز طبق برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته از طریق دستگاههای اجرایی مسئول و سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه پرداخت خواهد شد.

وی در عین حال با بیان اینکه سیلوی مرکزی نکا همچنان آماده تحویل گرفتن گندم از کشاورزان است، افزود: در صورتی که کشاورزی هنوز گندم آماده برای تحویل دارد، سیلوی ۱۰۳ هزارتنی شهید میرزاپور نکا آمادگی لازم برای دریافت گندم از کشاورزان استان را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha