جایزه ویژه کنگره ایثار و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی اعطا می‌شود

تهران- ایرنا- دبیر کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت گفت: این کنگره در پنج محور ایثار و مقاومت در آینه قیام سیدالشهدا(ع)، کربلای خمینی امتداد کربلای حسینی در هشت سال دفاع مقدس، ایثار و مقاومت در سیمای ایثار جانبازان دفاع مقدس، جایگاه ایثار و مقاومت در نظم نوین جهانی و جایزه ویژه کنگره ایثار و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین علاءالدینی عصر سه‌شنبه در نشست خبری اظهارداشت: کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت در سه بخش اصلی شعر شامل شعر کلاسیک و شعر آزاد، بخش داستان در قالب داستان کوتاه و داستانک و بخش خاطره و دلنوشته که ویژه خانواده شهدا و ایثارگران بوده پذیرای آثار اصحاب ادب، شاعران و نویسندگان از سراسر کشور است؛ علاقه‌مندان می‌توانند از کانال ارتباطی Festivalifar در پیام‌رسان ایتا، روبیکا و سروش آثار خود را ارسال کنند همچنین مهلت ارسال آثار نیز از اول شهریور تا ۲۰ آذر است.

علاءالدینی اضافه کرد: اختتامیه کنگره در دی سال جاری و در ایام سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود همچنین جوایز در نظر گرفته شده برای بخش شعر سه جایزه و در همین بخش از سه شاعر و اثر هم تقدیر می‌شود و در بخش داستان نیز به سه اثر برگزیده و در بخش دلنوشته نیز به سه اثر برگزیده معرفی می‌شوند و در پایان این کنگره آثار برگزیده به صورت محصول فرهنگی منتشر خواهد شد.

جایزه ویژه کنگره ایثار و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی اعطا می‌شود

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران درباره برگزاری کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت گفت: مجموعه فعالیت‌ها در اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران بر دو محور تکریم و ترویج قرار گرفته است. تکریم به این معنی که به هر طریقی به بازماندگان شهیدان و خانواده آنها بگوییم که قدردان زحمات و سختی‌های شما که به خاطر مردم و نظام تحمل کردید؛ هستیم و در این مسیر به هر شکلی از هیچ کاری فروگذار نخواهیم کرد.

غلام عباس کیانی افزود: در محور ترویج نیز ادامه حرکت مقاومت که با ترویج این فرهنگ محقق می‌شود تلاش خواهیم کرد. در مقطعی مقاومت و ایثار در جبهه‌ها خود را نشان می‌داد و در برهه فعلی ایثار در اشکال مختلفی بروز و ظهور پیدا می‌کند. در زمانی که دنیا دچار ویروس منحوس کرونا شده بود افرادی بودند که با به میدان آمدن تلاش وسیعی کردند و با ایثار خود مشکلات جامعه را به حداقل رساندند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس تصمیم گرفتیم با حضور خود در میدان فرهنگی این کنگره را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برگزار کنیم و امیدواریم با ارسال آثار به این همایش حرکت موثری در این زمینه داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha