۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85207922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ طرح آبرسانی در مناطق عشایر بروجرد هفته دولت  افتتاح می‌شود

بروجرد - ایرنا - رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: همزمان با هفته دولت ۲ طرح شاخص آبرسانی در مناطق عشایری شهرستان بروجرد افتتاح می‌شود.

نوراله مصطفی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع برای این ۲ طرح ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: یکی از پروژه‌های شاخص اداره کل امورعشایر استان آبرسانی به کانون عشایری قلعه آبسرده است که با اعتباری بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.
رییس امور عشایر بروجرد بیان کرد: در این طرح آبرسانی، تامین آب شرب بهداشتی برای ۷۰ خانوار عشایری ساکن در منطقه که شامل خط انتقال و ساخت مخزن و انشعاب برای ساکنان آن منطقه عشایری است، محقق می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین در هفته دولت امسال تامین آب شرب ۶۰ خانوار عشایر کوچنده شهرستان بروجرد با تانکر ۲ هزار لیتری چرخدار به همراه آبشخور فلزی سیار انجام می‌شود، تا مشکل آب شرب این خانوارهای عشایری رفع شود.
مصطفی نژاد با بیان اینکه با این اقدام در مناطق مختلف ییلاقی و قشلاقی آب شرب بهداشتی برای خانوار و دام آنها نیز تامین می‌شود، اضافه کرد: برای این طرح بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: ۱۶ خانوار عشایری سال گذشته با تامین تانکرهای ۲ هزار لیتری چرخ‌دار با اعتباری معادل ۷۸۰ میلیون ریال از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
رییس اداره امور عشایر بروجرد افزود: همچنین در مجموع پارسال با همکاری اداره کل امور عشایر لرستان و آبفای بروجرد برای رفع مشکل آب آشامیدنی عشایر شهرستان از طریق راه‌اندازی خطوط انتقال آب از ۲ چشمه پنج میلیارد ریال هزینه شد.
مصطفی نژاد اظهار کرد: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha