۴۹۱ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر در کشور فعال است

بروجرد - ایرنا - مدیرکل امور بانوان سازمان امور عشایر ایران گفت: ۴۹۱ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر در کشور وجود دارد، که در راستای توانمندسازی زنان عشایر در ۳۰ استان کشور فعالیت می‌کنند.

فریده موسوی روز سه شنبه در آیین افتتاح صندوق اعتبارت خرد زنان عشایر در بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جمعیت زنان عشایری کشور به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می رسد که این صندوق‌ها در راستای توانمندسازی و ساماندهی فعالیت‌های بانوان عشایری و تجمیع سرمایه‌های کوچک به منظور فراهم کردن زمینه اشتغال و توانمندسازی زنان بانوان عشایر راه اندازی شد.

وی بیان کرد: هفت صندوق اعتبارت خرد زنان عشایر در لرستان وجود دارد و تعداد اعضای صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری در لرستان به ۱۷۰ نفر می رسد.

مدیرکل امور بانوان سازمان امور عشایر کشور با اشاره به افتتاح صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر در منطقه عشایری طبری جان بروجرد اضافه کرد: برنامه ریزی شده که تا پایان سال ۱۰ صندوق دیگر در لرستان تاسیس و راه‌اندازی شود.

موسوی یادآور شد: تاسیس صندوق‌های اعتبارات خرد گامی موثر در راستای افزایش دسترسی زنان عشایر و کم درآمد به تسهیلات، ارتقای توانمندسازی زنان، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد زنان عشایری است.

۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

به گزارش ایرنا، صندوق خرد عشایری در روستای آبسرده بروجرد با حضور فریده موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده سازمان امور عشایر کشور، فرماندار بروجرد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha