هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

تهران- ایرنا- آموزش عالی آخرین روزهای مرداد را با اخبار داغ و گاه جنجالی متفاوتی از جمله تکذیب روال مخفیانه‌ و خارج از عرف برای جذب اعضای هیات علمی گذراند؛ اما طبق معمول سازمان سنجش آموزش در مرکزیت اخبار بود و خبر حذف چند رشته هنر و اصلاح دفترچه انتخاب‌رشته اسم این سازمان را سر زبان‌ها انداخت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مرداد ۱۴۰۲ نیز گذشت و دانشگاه‌ها به‌تدریج خود را برای پذیرایی از دانشجویان آماده می‌کنند و پیش از همه منتظر دانشجویان تازه‌ای هستند که از مهر ۱۴۰۲ سرنوشت خود را در عرصه بزرگ‌تر علمی به نام دانشگاه می‌سازند. اما دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تازه منتشر شده بود که برخی رسانه‌ها از حذف چند رشته در گروه آزمایشی هنر از جمله سینما خبر دادند و باز هم اسم سازمان سنجش اینجا و آنجا شنیده شد.

سخنگوی وزارت علوم با یادآوری اینکه همواره دفترچه‌های انتخاب رشته آزمون‌های سراسری یک اصلاحیه دارند و رشته‌هایی که به هر دلیل ازقلم‌افتاده باشند پس از بررسی مجدد در اصلاحیه دفترچه وارد خواهند شد، گفت: اکنون سازمان سنجش درحال اصلاح دفترچه‌ها است و رشته‌هایی که در فهرست رشته‌های دانشگاه هنر تهران نیستند، پس از بررسی به فهرست رشته‌ها اضافه خواهند شد.

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

اینجا بیشتر در این مورد بخوانید.

گفته‌ها و شنیده‌هایی (بیشتر در فضای مجازی) در مورد جذب اعضای هیات علمی خارج از روال عادی هیات عالی جذب و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم توجه افکار عمومی را به سمت وزارت علوم جلب کرد، اما ‏سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی نوشت: تنها روند قانونی موجود برای جذب اعضای هیات‌علمی مصوبه هیات‌عالی جذب و شورای عالی انقلاب فرهنگی است و فرایند مخفیانه‌ای وجود ندارد.

علی شمسی‌پور در این یادداشت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی (ایکس) توئیتر تاکید کرد: ‏تنها فرایند قانونی موجود برای جذب اعضای هیات‌علمی فرایند مصوب هیات‌عالی جذب و شورای عالی انقلاب فرهنگی است و توسط هیات‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها و با فراخوان سراسری انجام می‌شود.

اولین فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم نیز از آغاز اولین فراخوان جذب اعضای هیات علمی از روز شنبه (۴ شهریور) تا پنجشنبه (۱۶ شهریور) خبر داد و گفت: برای اولین بار فرصتی ایجاد شده است مشمولان خدمت سربازی غیرغایب دارای مدرک دکترا در فراخوان جذب اعضای هیات علمی ثبت نام کنند.

محمدخلج امیرحسینی اظهار داشت: اولین فراخوان جذب اعضای هیات علمی نیز در سال ۱۴۰۲ از روز شنبه ۴ شهریورماه آغاز و تا پنجشنبه ۱۶ شهریورماه ادامه دارد و این فراخوان دارای دو ویژگی خاص نسبت به فراخوان های قبلی است.

وی افزود: برای اولین بار این فرصت فراهم شد تا دانش آموختگان دکترا فاقد کارت پایان خدمت یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه هستند به شرط نداشتن غیبت، در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب شوند. طبق قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیات علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می کنند.

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اظهار داشت: همچنین برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوزهای استخدامی از سازمان های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده است و برای افرادی که فرآیند جذب را طی کنند و حکم تایید هیات مرکزی جذب را دریافت کنند بلافاصله ردیف استخدامی آنها تعریف می شود.

وی ظرفیت پذیرش در این دوره را حدود ۱۶۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاهای دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو در موسسات غیردولتی اعلام کرد و گفت: این امکان فراهم شده است که افرادی که جزو سه نفر اولیه فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند اگر به عنوان عضو هیات علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در موسسات آموزش عالی غیردولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تاکید کرد: تنها مسیر جذب عضو هیات علمی در وزارت علوم صرفا از طریق فراخوان عمومی جذب است و متقاضیان در بازه زمانی ۴ تا ۱۶ شهریورماه نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

سالن شهدای علمی وزارت علوم روز چهارشنبه میزبان صاحبان صنایع و شماری از معاونان آموزشی دانشگاه های تهران بود که برای حل مشکل اشتغال دانش آموختگان و توسعه آموزش هدفمند و مهارتی گردهم آمده بودند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با تاکید بر هدفمندکردن آموزش در مجموعه آموزش عالی گفت: ظرفیت بورس صنعت سال گذشته هزار نفر بود و با توجه به رایزنی با صنایع، این ظرفیت امسال به پنج هزار نفر رسیده‌ است و برای سال بعد تعداد ۷۰ هزار نفر را درنظرداریم که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

قاسم عموعابدینی اظهار داشت: ایران در نظام های آموزشی در سطح دنیا، جلودار بوده و اولین دانشگاه جهان جندی شاپور به نام ایرانی ها ثبت شده است. اما نظام های جامع دانشگاهی مبتنی بر فرایندهای دیگری در کشور شکل گرفت.

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: ارتباط فقط این نیست که چند طرح با صنعت انجام شود، بلکه اساس آموزش نیروی کار ماهر و توانمند است که نیازهای جامعه و صنعت را در علوم انسانی و غیرعلوم انسانی رفع کند.

عموعابدینی در این نشست از ۵ برابر شدن بورس صنعت در دفترچه انتخاب رشته امسال خبر داد و گفت: ۴۰ واحد درسی بر اساس نیاز صنایع در دانشگاه ها قابل برنامه ریزی است ولی باید برای این واحدها تصمیم بگیریم و محتوای آن و محتوای ۱۵ واحد کارآموزی و کارورزی را هم داشته باشیم، برای این امر به نظرهای صنایع نیاز داریم.

وی به بورس صنعت در دفترچه کنکور سال جاری اشاره کرد و افزود: بورس صنعت در سال تحصیلی ۱۴۰۱ حدود هزار نفر بود در سال جاری به پنج هزار نفر با مشارکت فعال صنایع رسید؛ به طوری که فقط شرکت سایپا هزار نفر را بورس کرد.

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم نیز در این نشست با اشاره به همکاری با بنیاد ملی نخبگان برای بورسیه رتبه های برتر استانی و سراسری کنکور گفت: برای اولین بار سهم آموزش مهارتی با برنامه‌ریزی و گنجاندن ۱۵ واحد کارورزی و کارآموزی در آموزش‌ها افزایش یافته است.

رضا نقی‌زاده درباره وضعیت اشتغال دانش آموختگان اظهار داشت: بر اساس آمار مرکز ملی آمار، بیکاری جمعیت دانش آموختگان آموزش عالی در بهار ۱۴۰۱ حدود ۱۳.۲ درصد و در بهار امسال ۱۲.۱ درصد بوده که کاهش ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد، اما این آمار در بانوان دانش آموخته سه برابر نسبت مردان است. همچنین بیکاری در حوزه روستایی افزایش یافته و از ۱۶.۵ درصد به ۱۷.۴ درصد رسیده است.

وی با تشریح آمار موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی بیان کرد: آمار موسسه از دانش آموخته های سال های ۹۶ و ۹۷ ( که زمستان ۱۴۰۱ منتشر شده) نشان می دهد نسبت شاغلان به دانش آموختگان ۴۲.۵۸ درصد و به طور کلی نرخ مشارکت اقتصادی دانش آموختگان در اقتصاد کشور ۵۴ درصد است‌. بالاترین نرخ اشتغال متعلق به مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و بعد کارشناسی است‌.

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

ارسال گزارش عملکرد ۲ سال اخیر وزارت علوم برای شورای اطلاع‌رسانی دولت

رییس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: گزارشی از عملکرد وزارت علوم (شامل اقدامات ستادی از عملکرد معاونت‌ها، مراکز، هیأت امنا و غیره) در ۲ سال اخیر تدوین و برای شورای اطلاع‌رسانی دولت ارسال شد.

نوزدهمین جلسه مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور با حضور علی باقر طاهری نیا دبیر مجمع و رییس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، زهرا سلمان سرپرست پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، و با مشارکت جمعی از رؤسای پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی سراسر کشور، به‌صورت حضوری و مجازی به میزبانی پژوهشگاه تربیت‌بدنی برگزار شد.

طاهری نیا، اظهار داشت: برگزاری جلسات مجمع به‌صورت دوره‌ای با امکان میزبانی هریک از اعضای ستاد، موجب شناخت هرچه بهتر اعضای مجمع نسبت به شرح وظایف، برنامه‌ها و ... یکدیگر و افزایش تعاملات دوسویه و همکاری‌های مؤثر شده است.

دبیر مجمع پژوهشگاه های ملی کشور درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص ذکر نام «پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی» در متن آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های مختلف و در سایر موارد، به‌صورت هم‌تراز با نام دانشگاه‌ها عنوان کرد: در برخی موارد، درج نام پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی مغفول مانده است و صرفاً در متن آیین‌نامه مربوطه یا غیره، به ارائه توضیحات در خصوص دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بسنده شده است. باید برای اعتلای جایگاه پژوهشگاه‌ها، به تلاش خود ادامه دهیم.

طاهری نیا افزود: گزارشی از عملکرد وزارت علوم (شامل اقدامات ستادی از عملکرد معاونت‌ها، مراکز، هیأت امنا و غیره) در ۲ سال اخیر تدوین و برای شورای اطلاع‌رسانی دولت ارسال شد.

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

یک انتصاب و یک دیدار در وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در حکمی سجاد محمدعلی‌نژاد را به عنوان معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه منصوب کرد. امید رضایی‌فر پیش از این سمت سرپرست این معاونت را برعهده داشت که در دولت سیزدهم برای اولین بار تاسیس شد.

محمدعلی زلفی‌گل در این حکم خطاب به محمدعلی نژاد تاکید کرد: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می شوید. انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبنای علمی و روحیه انقلابی و توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری مدیران و کارکنان (یاوران علمی) آن معاونت و دانشگاه‌ها، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه ارتقای فناوری نوآورانه با رویکردی تحول‌گرایانه و مسأله محور در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی به دیپلماسی و مرجعیت علمی و فناوری به انجام رسانید.

«تلاش همه جانبه جهت تبیین معضل بیکاری به عنوان مسئله اول کشور، حمایت از توسعه عدالت محور و استقرار زیست بوم نوآوری شامل پارک‌های علم و فناوری، نواحی و پهنه‌های نوآوری، مراکز رشد واحدهای فناوری و مراکز نوآوری در سراسر کشور با هدف ایجاد اشتغال و تولید ثروت مولد، تعامل، تکامل هم‌افزا، هماهنگی، هم‌افزایی، تقسیم کار ملی و اجتناب از موازی کاری با نهادهای نظام نوآوری به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به ماموریت و وظایف سازمان‌ها از وظایفی است که وزیر علوم در این حکم برای معاون جدید فناوری این وزارتخانه اعلام کرده است».

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

وزیر علوم همچنین با وزیر امور خارجه مالزی دیدار و با اشاره به رشد مناسب دو حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در مالزی تاکید کرد: این حوزه ها می‌تواند در کنار حوزه الکترونیک و میکروالکترونیک در همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور مورد توجه قرار گیرد.

محمدعلی زلفی گل در دیدار با زامبری عبدالقدیر در محل وزارت علوم با اشاره به بازدید اخیر خود از کشور مالزی و تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی این کشور گفت: کشور مالزی در ابعاد مختلف پیشرفت کرده است و یکی از کشورهای مورد افتخار جهان اسلام است.

وی افزود: کشاورزی و منابع طبیعی یکی از حوزه‌هایی است که در مالزی رشد خوبی پیدا کرده و می‌تواند در همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور مورد توجه قرار گیرد. همچنین حوزه الکترونیک و میکروالکترونی از دیگر حوزه‌های قابل توجه در گسترش همکاری‌های علمی دو کشور می تواند باشد.

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

دانشگاه تهران، میزبان رتبه‌های برتر آزمون سراسری

دانشگاه تهران طی هفته گذشته و با اعلام کارنامه‌های داوطلبان میزبان هفتمین دوره روزی با دانشگاه تهران بود. معاون آموزشی دانشگاه تهران در این مراسم ظرفیت پذیرش دوره کارشناسی این دانشگاه را در مهر ماه امسال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: استعدادهای درخشان می‌توانند همزمان در دو رشته در این دانشگاه تحصیل کنند.

محمود کمره‌ای اظهار داشت: داوطلبان کنکور که این روزها آماده انتخاب رشته می شوند با آغاز دوره دانشجویی شرایط جدیدی را تجربه می کنند و در این شرایط انتخاب رشته و انتخاب محل تحصیل بسیار مهم است. داوطلبان بهتر است رشته خود را بر اساس علاقه انتخاب کنند. از طرف دیگر، محل تحصیل تاثیر بسیاری بر موفقیت افراد دارد. چرا که محل تحصیل بر دسترسی به امکانات خوابگاهی، رفاهی و آزمایشگاهی تاثیر دارد.

کمره‌ای گفت: دانشگاه تهران پذیرای دانشجویان از رشته‌های مختلف علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی است. به داوطلبان توصیه می‌کنم از راهنمایی مشاوران برای انتخاب رشته استفاده کنند. بیش از ۲ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر استاد تمام هستند.

این استاد دانشگاه تهران درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری برای مهر ماه امسال، گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره کارشناسی مهرماه ۱۴۰۲ وارد دانشگاه تهران می شوند.

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

۴۴۰ موسسه ایرانی در رتبه‌بندی وبومتریکس

۴۴۰ مؤسسه ایرانی در سیاهه ۳۰ هزار مؤسسه‌ای ویرایش ژوئیه (تیر/مرداد) ۲۰۲۳ سامانه رتبه‌بندی «وبومتریکس» قرار گرفتند و دانشگاه تهران با رتبه ۳۰۵ در جایگاه نخست ایستاد. دانشگاه تهران مؤسسه برتر ایرانی است که در این سیاهه در رتبه ۳۰۵ جهان و نخست ملی جای گرفته است. پس از این، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تبریز، علم و صنعت ایران، علوم پزشکی مشهد، فردوسی مشهد و علوم پزشکی ایران در رتبه‌های دوم تا دهم ملی هستند.

هدف کلیدی از انتشار «وبومتریکس»، نه تنها رتبه‌بندی وبگاه‌ها بلکه بهبود انتشارات اینترنتی است. آزمایشگاه سایبرمتریکس سالانه دو ویرایش از نظام وبومتریکس در ماه‌های ژانویه (دی/ بهمن) و ژوئیه منتشر می‌کند. پشتیبانی از دسترسی آزاد، دسترسی الکترونیکی به انتشارات علمی و دسترسی به دیگر منابع دانشگاهی از نخستین هدف‌های این نظام رتبه‌بندی است.

آغاز پذیرش دانشجوی دانشگاه پیام نور در ۵ هزار و ۳۵۵ رشته‌محل

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور از پذیرش و جذب دانشجو در ۵۳۵۵ رشته محل خبر داد. علی شجاعی فرد افزود: دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی برای ترم مهرماه در ۵۳۵۵ رشته محل دانشجو جذب می کند.

وی ادامه داد: تعداد رشته محل های دانشگاه پیام نور با آزمون سراسری کنکور ۱۱۷ رشته و تعداد رشته محل های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی ۵۲۳۸ رشته است. بسیاری از رشته های جدید مقطع کارشناسی دانشگاه، کاربردی و بر اساس نیازهای روز جامعه است لذا متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سنجش از امروز ۳۱ مردادماه نسبت به انتخاب رشته دانشگاه پیام نور اقدام کنند.

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

رتبه نخست ایران در برگزاری دوره‌های دانشگاهی در غرب آسیا

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با استناد به یک پژوهش انجام‌شده گفت: ایران از نظر برگزاری و ارائه دوره‌های دانشگاهی و سازمانی مدیریت دانش در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در جایگاه نخست قرار دارد.

دکتر محمد حسن‌زاده افزود: بعد از ایران، امارت متحده عربی و ترکیه قرار دارند. در بخشی از یافته‌های این پژوهش، شکاف موجود بین آموزش‌های مدیریت دانش در منطقة خاورمیانه و دانشگاه‌های برتر جهان تحلیل و بر تلاش برای گنجاندن مباحث نوین از جمله هوش مصنوعی در آموزش مدیریت دانش در کشور تاکید شده است.

مشارکت منطقه‌ای بین رهبران مدیریت دانش برای شناسایی نقاط ضعف و قوت کشورها و صنایع آنها، ایجاد مؤسسه مدیریت دانش منطقه‌ای، دعوت از اساتید و کارشناسان ماهر و مجرب برای اجرای برخی دوره‌ها، برگزاری کنفرانس‌هایی با موضوع‌ و دوره‌های به روز مدیریت دانش در خاورمیانه، ایجاد دوره‌های آموزشی و تحصیلی در داخل و خارج از کشور از سوی مقام‌های آموزشی در خاورمیانه، بررسی مستمر سیستم‌های آموزشی مدیریت دانش و ارزیابی برنامه‌های آموزشی به صورت مستمر، تقویت رابطه بین حاکمیت و دانشگاه برای بهبود کیفیت آموزشی، انجام مطالعات در زمینه شناسایی عوامل موثر بر کیفیت آموزش مدیریت دانش و همچنین راهکارهای بهبود آموزش مدیریت دانش در خاورمیانه از جمله پیشنهادات دکتر حسن‌زاده در این خصوص بود.

ظرفیت دانشگاه‌های برتر در خدمت بنگاه‌های اقتصادی با بورس صنعت

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بورس صنعت و مشاغل ظرفیت دانشگاه‌های برتر کشور به جای تربیت نیرو برای دانشگاه های خارجی، در خدمت بنگاه های اقتصادی کشور قرار می گیرد و شرکت نیز بهترین و نخبه‌ترین دانشجویان را جذب کرده که قطعاً در کیفیت محصول و افزایش راندمان آن موثر است.

هاشم داداش‌پور در خصوص اعطای بورس صنعت و مشاغل اظهار داشت: هدف از اعطای بورس صنعت و مشاغل، تربیت سرمایه‌های انسانی موثر و کارا بر اساس درخواست دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است. بورسیه دانشجو از طریق کنکور سراسری یا بورسیه حین تحصیل دانشجو طی توافقی بین اداره کل بورس و اعزام دانشجویان این سازمان، مؤسسه و دستگاه بورس کننده، صورت می گیرد.

دانشجویان بورسیه صنعت و مشاغل، حین تحصیل، تسهیلات دریافت کرده و پس از دوران تحصیل با شرایطی که در قرارداد قید می شود، در این دستگاه ها مشغول کار خواهند شد. در این نوع بورسیه، مؤسسه به دانشجویان بورس صنعت و مشاغل اجازه می‌دهد تا سقف مشخصی دروس اختیاری را با نظر دستگاه بورس کننده بگذرانند و کارآموزی دانشجوی بورسیه در دستگاه بورس کننده سپری می‌شود و دانشجو مجاز است تا سقف ۵۰ ساعت در ماه با شرکت همکاری کند.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین از آغاز اعطای بورس دانش به هزار دانشجو در رشته های دارای اولویت در حوزه علوم بنیادین، علوم پایه و علوم انسانی، از امسال خبر داد. هاشم داداش پور درباره اعطای بورس دانش اظهار داشت: هدف از این بورس بلاعوض، تشویق و هدایت استعدادهای برتر نظام آموزش و پرورش کشور برای ورود به رشته های دارای اولویت (بر اساس اسناد فرادستی) در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، سلامت و هنر است.

ربیس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشجوی بورسیه در حین تحصیل از تسهیلات استفاده می‌کند و در مقاطع بعدی در صورت حفظ شایستگی لازم، در اولویت دریافت بورس خواهد بود.

هفته تکذیب‌ها، حذف و اضافه رشته‌ها و اعلام فراخوان جذب هیات علمی

خاکسپاری پیکر شهید گمنام در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

پیکر مطهر شهید گمنام ۲۴ ساله‌ای که در منطقه چنگوله ایلام در عملیات عاشورای ۲ به فیض شهادت نائل شده بود، با حضور سردار یحیی رحیم‌صفوی رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به خاک سپرده شد.

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز روز سه شنبه (۳۱ مرداد) همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) میزبان شهید گمنامی بود که بعد از تفحص در منطقه چنگوله ایلام در این سازمان واقع در منطقه احمدآباد مستوفی تشییع و به خاک سپرده شد.

رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم تشییع و تدفین پیکر این شهید گمنام گفت: رهبر مقتدر و دولت خدمتگذار ایران و قوای سه گانه و قوای مسلح ایران در یک هم افزایی به دنبال حل مشکلات کوچک و بزرگ مردم صبور و انقلابی ایران هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha