۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85208698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳ پروژه آب و فاضلاب در گیلان بهره برداری شد

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85208698
۵۳ پروژه آب و فاضلاب در گیلان بهره برداری شد

رشت - ایرنا - همزمان با نخستین روز از هفته دولت ۵۳ پروژه آب و فاضلاب گیلان در ۶۷ روستا و ۹ شهر استان با حضور استاندار به طور همزمان به طور نمادین در روستای سیاه اسطلخ از توابع شهرستان رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی بوده که بارها از سوی رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: رئیس جمهوربویژه در سفرهای استانی بر موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام و به سرانجام رسیدن این طرحها تاکید داشته و دارد.

وی عنوان کرد: در این راستا شرکت آبفای گیلان با تخصیص اعتبارات مناسب توانست ۵۳ پروژه در حوزه توسعه آب و دفع بهداشتی فاضلاب در ۶۷ روستا و ۹ شهر استان را برای زمان حاضر تکمیل و بهره برداری کند.

مازیار علی پور افزود: توسعه شبکه توزیع آب شرب به طول ۱۵۵ کیلومتر، لوله گذاری خط انتقال به طول ۹۱ کیلومتر، ۲ دهنه بهسازی چشمه، ۱۵ باب احداث مخزن ذخیره آب شرب با حجم ۳۱ هزار و ۱۱۰ مترمکعب، ۴ حلقه حفر چاه، احداث ۶ باب ایستگاه پمپاژ، ۴ مورد محوطه سازی ایستگاه پمپاژ، ۶ مورد بازسازی فیلترهای آب روستایی، اجرای شبکه فاضلاب به طول ۳.۸ کیلومتر، ۱۱۵ باب احداث منهول فاضلاب و ۲ مورد احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب از اقدامات انجام شده برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه هاست.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این پروژه ها اعتباری بالغ بریک هزار و ۹۷۳ میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال از محل منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها تامین شده است، تصریح کرد : با بهره برداری از این پروژه ها ۸۳ هزار و ۸۲۵ نفر از مزایای آن بهره‌مند می شوند.

به گزارش ایرنا، هم اینک۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند که۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری استان در ۵۳ شهر و در حوزه روستایی نیز از بین ۲ هزار و ۵۰۰ روستای استان یک‌هزار و ۸۷۶ روستا نزدیک به ۸۶ درصد از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha