۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85570232
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲۱ پروژه شرکت آبفای گیلان آماده بهره‌برداری شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85570232
۲۱ پروژه شرکت آبفای گیلان آماده بهره‌برداری شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: ۲۱ پروژه آب و فاضلاب استان آماده بهره‌برداری در هفته دولت شد.

علیرضا غیاثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۱ پروژه آب و فاضلاب گیلان به مناسبت هفته دولت در ۱۱ شهرستان استان با اعتباری بالغ بر ۸۶۹ میلیارد ریال از محل منابع ملی، استانی، محرومیت‌زدایی و سایر ردیف‌ها افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: از مجموع پروژه‌های آماده افتتاح آب و فاضلاب گیلان در هفته دولت امسال ۱۶ پروژه مربوط به روستاهای استان و در قالب طرح جهاد آبرسانی اجرا شده و بیش از ۱۶ هزار خانوار از آن بهره‌مند می شوند ضمن اینکه پنج پروژه مربوط به حوزه شهری است.

غیاثی افزود: اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شرب به طول ۴۶ کیلومتر، لوله‌گذاری خط انتقال به طول حدود ۱۴ کیلومتر، بهسازی پنج دهنه چشمه، احداث ۹ باب مخزن ذخیره آب شرب با حجم چهار هزار و ۴۰ مترمکعب، حفر هفت حلقه چاه و احداث پنج باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۸۷.۵ لیتر بر ثانیه از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه‌هاست.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب گیلان در هفته دولت امسال ۹۷ هزار و ۸۵۳ نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس آخرین آمارها، ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند که در این راستا ۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha