۳ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85208766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر سه هزار خیر جدید در خراسان‌شمالی حامی ایتام شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: سه هزار و ۴۰۰ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون به جمع حامیان ایتام و محسنین پیوستند.  

مجید الهی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد حامی که در قالب "طرح اکرام ایتام و محسنین " ثبت نام کرده اند ۲۳۰ میلیارد ریال به فرزندان ایتام و محسنین استان کمک کردند.

وی افزود: پارسال نیز ۲ هزار و ۶۰۰ نفر حامی ایتام و و محسنین جذب شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی یادآور شد: ۶ هزار و ۶۵۰ فرزند یتیم و محسنین زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان هستند.

الهی راد تصریح کرد: از این تعداد؛ سه هزار و ۲۰۰ فرزند یتیم و سه هزار و ۴۵۰ فرزند محسنین هستند که خیران به طور میانگین برای هر یتیم یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه خراسان شمالی از لحاظ درآمدی در رده های آخر قرار دارد ۷۰ درصد حامیان ایتام غیربومی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین نیاز ایتام معیشتی، تحصیل و مسکن است که در این زمینه باید خیران نگاه ویژه‌ای به این گروه از افراد داشته باشند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری، ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha