افزون بر ۱۴ هزار دانش آموز خراسان‌شمالی چشم انتظار کمک‌های خیرین هستند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۱۴ هزار و ۲۶۷ دانش آموز نیازمند این استان در آستانه سال تحصیل جدید چشم انتظار حمایت مردم نیکوکار و خیرین هستند.

مجید الهی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع هفت هزار و ۳۱۴ دانش آموز پسر و ۶ هزار و ۹۵۳ دختر امیدوار به کمک خیران هستند که از این تعداد ۹ هزار و ۳۲۲ دانش آموز روستایی و مابقی شهری هستند.

وی افزود: همچنین ۶۷۰ دانشجو دختر و پسر زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از مجموع آنها ۱۰۷ نفر در مقطع کاردانی، ۵۰۲ نفر کارشناسی، ۴۶ نفر کارشناسی ارشد و ۱۵ نفر هم در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی بیان کرد: سال گذشته ۵۸ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به ۴۶ دانش آموز و دانشجوی استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی هفت میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال شهریه در دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی برای دانشجویان پرداخت شده است.

درخشش ۱۲ داوطلب تحت پوشش در کنکور سراسری ۱۴۰۲

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنکور سراسری امسال ۱۲ داوطلب که زیر پوشش این نهاد هستند رتبه زیر هزار کسب کردند که از این تعداد هفت نفر دختر و مابقی پسر هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی اضافه کرد: سرانه تحصیلی دانشجویان زیر پوشش این نهاد ۱۳ میلیون ریال در مقطع کاردانی، ۱۵ میلیون ریال در مقطع کارشناسی، ۲۴ میلیون ریال در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۰ میلیون ریال است.

الهی راد خاطرنشان کرد: همچنین سرانه تحصیلی دانش آموزان پنج میلیون ریال در مقطع ابتدایی پایه اول، ۶ میلیون ریال مقطع ابتدایی پایه دوم، هفت میلیون ریال متوسطه اول و هشت میلیون ریال متوسطه دوم است.

وی تاکید کرد: برای حمایت هرچه بیشتر از این دانش آموزان نیازمند همراهی نیکوکاران و مردم خیر هستیم تا بتوانیم به هر دانش آموز نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید اقلام مورد نیاز را اهدا کنیم.

به گفته وی؛ خیران و مردم نوعدوست استان می توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ و کد آسان پرداخت #۰۵۸*۸۸۷۷*برای مشارکت در پویش آینده ساز باشیم و تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان واریز کنند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha