بنادر مازندران در خدمت دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم

ساری- ایرنا- مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران از تسهیل و تسریع در فعالیت‌های بندری و گمرکی در این استان باهدف تحقق دیپلماسی منطقه ای دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، اولین جلسه تسهیل و تسریع در فعالیت‌های امور بندری و گمرکی استان با هدف توسعه مبادلات تجاری و فعال‌تر کردن مسیر کریدور بین المللی شمال-جنوب با حضور سید عباس حسینی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در بندرامیرآباد تشکیل شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این جلسه با تاکید بر فرصت بسیار خوب پیش آمده در راستای توسعه همکاری و تعمیق روابط تجاری اقتصادی با روسیه گفت: استانداری مازندران آمادگی دارد در جهت توسعه اقتصاد دریا در بنادر مازندران و استفاده از ظرفیت بالای ترانزیت روسیه طبق تأکید استاندار مازندران همکاری لازم را داشته و رایزنی‌های مورد نیاز را با سطوح کشوری انجام دهد.

بنادر مازندران در خدمت دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم

حسینی افزود: کریدور شمال-جنوب با محوریت بندرامیرآباد بایستی فعال گردد تا زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با روسیه فراهم شده و نهایت استفاده را از این فرصت پیش آمده ببریم.
وی با تاکید بر همسان‌سازی سامانه‌های گمرکات و بنادر استان با اداره کل راهداری و جاده‌ای تصریح کرد: همچنین مبحث فعالیت ۲۴ ساعته گمرکات استان برای ارائه خدمات بیشتر به حوزه حمل و نقل و ارتقای ظرفیت‌های تجهیزاتی و سامانه‌ای بنادر و کمرکات استان با توجه به افزایش ظرفیت واردات و ظرفیت صادرات از بندرامیرآباد از مواردی است که در راستای تسریع و تسهیل در فعالیت‌های بندری در مازندران باید مورد توجه باشد.

بنادر مازندران در خدمت دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران یادآور شد: بحث هماهنگی بیشتر بین بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی ذیمدخل در حوزه مباحث بندری و گمرکی نیز از مواردی است که باید مورد پیگیری قرار گرفته و نتایج آن در اختیار استاندار مازندران قرار گیرد.

بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند باشکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

بندر امیرآباد در کنار آن که یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha