رییس بنیاد مسکن کشور از پروژه‌های نهضت ملی زنجان بازدید کرد

زنجان – ایرنا - غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز پنجشنبه همزمان با اولین روز از هفته دولت از پروژه‌های نهضت ملی استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این برنامه از پروژه ۵۴ واحدی نهضت ملی مسکن خرمدره و پروژه ۳۶۸ واحدی نهضت ‌ملی گلشهر زنجان بازدید به عمل آمد.

پروژه ۳۶۸ واحدی نهضت ملی گلشهر با مساحتی بالغ بر ۵۲ هزار و ۵۴۵ متر مربع، دارای چهار بلوک ۱۰ طبقه و ۲ بلوک ۹ طبقه است.

این پروژه در حال حاضر ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به متقاضیان واگذار می شود.

این بازدید با حضور حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری کشور و رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان انجام شد.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سه هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در این بازدید از افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی این نهاد طی هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال خبر داد.

خواجه ای با بیان اینکه پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان شامل اجرای طرح هادی روستایی و بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این ایام در همه شهرستان های استان افتتاح می‌شو، ادامه داد: ۱۳ پروژه در زمینه اجرای طرح هادی روستایی و هشت پروژه نیز در زمینه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان به بهره برداری می رسد.

خواجه ای تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را ۴۴۸ روستا عنوان کرد و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳.۷ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان در ردیفی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی در ادامه اولویت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را توجه به مقاوم سازی مسکن روستائیان دانست و افزود: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲ هزار واحد مسکونی معادل ۵۶ درصد در سطح استان مقاوم سازی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha