فرماندار بروجن : ثبت گندمان به‌عنوان تالابی‌ترین شهر ایران تسریع می‌شود

شهرکرد- ایرنا- فرماندار شهرستان بروجن گفت: تسریع در روند ثبت گندمان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان تالابی‌ترین شهر ایران تسریع می‌شود و در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فتاح کرمی روز پنجشنبه در حاشیه سفر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به این شهرستان تاکید کرد: بروجن یکی از تالابی‌ترین شهرستان‌های ایران به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود هفت منطقه تالاب با پنج هزار هکتار مساحت در شهرستان بروجن افزود: ارتباط ویژه و تنگاتنگی بین معیشت مردم و این تالاب‌ها وجود دارد.

کرمی به پیگیری برای احداث جاده سلامت در حاشیه تالاب گندمان شهرستان بروجن اشاره و تصریح کرد: قرار شد شهرداری گندمان طرح مطالعاتی این پروژه را سریع‌تر انجام دهد.

وی یادآور شد: در سفر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به شهرستان بروجن قرار شد پاک‌سازی، بسترسازی و زیباسازی تالاب چغاخور با هدف جذب گردشگران بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

کرمی اظهار داشت: در این سفر همچنین مقرر شد تجهیزات و یگان موتوری حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن تقویت شود.

به گزارش ایرنا، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پس از بازدید از شهرستان بروجن در شورای اداری چهارمحال و بختیاری و عطرافشانی گلزار شهدای شهرکرد حضور می‌یابد.

تالاب گندمان در زمره ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران و مهم‌ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم‌گذاری پرندگان مهاجر به‌شمار می‌رود که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی (لندن -۱۳۵۲) ثبت شده است.

تالاب گندمان با حدود یک‌هزار و ۷۰ هکتار وسعت در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن قرار دارد و با توجه به برنامه احیا این تالاب که درسال‌های گذشته انجام شده اکنون به‌عنوان یک زیستگاه و مامن خوب برای پرندگان مهاجر است.

همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha