روح پله در کالبد نیمار؛ فوتبال بار دیگر هندوستان را به‌هم ریخت + عکس

تهران- ایرنا- هم‌گروهی تیم فوتبال الهلال عربستان با تیم بمبئی سیتی و حضور احتمالی ستاره برزیلی در هندوستان، برای مردم این کشور یادآور خاطرات اسطوره فقید سلسائو است.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا، قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۳ - ۲۰۲۴ ساعتی پیش در مالزی برگزار شد و نمایندگان کشورهای مختلف حریفان خود را شناختند. در گروه چهارم این مسابقات تیم الهلال عربستان با تیم های نساجی، بمبئی سیتی و نوباهار ازبکستان هم‌گروه شد. هم‌گروهی تیم هندی با الهلال موجب استقبال فوتبال دوستان این کشور از «نیمار» ستاره برزیلی شد.

نشریه ریپابلیک(REPUBLIC) هند در گزارشی با اشاره به حضور نیمار در این کشور نوشت: خبر هم‌گروهی تیم هندی با الهلال موجب شده تا اینترنت این کشور با اختلال روبه‌رو شود زیرا شمار زیادی از فوتبال دوستان هندی به صفحه باشگاه الهلال هجوم برده و از حضور نیمار استقبال کردند.

استقبال مجازی از حضور نیمار برزیلی در هند یادآور سفر مروارید سیاه فوتبال جهان و اسطوره فقید سلسائو یعنی «پله» به این کشور است. پله در سال ۱۹۷۷ به هند سفر کرد که با استقبال عجیب و بی‌سابقه مردم این کشور روبه‌رو شد. در آن زمان رسانه‌ها تیتر «وقتی پله کلکته را به بن‌بست رساند» را برای حضور ستاره برزیلی در هند استفاده کردند.

روح پله در کالبد نیمار؛ فوتبال بار دیگر هندوستان را به‌هم ریخت + عکس

نووی کاپادیا، مورخ فوتبال استقبال از پله را در کتابی به نام «پابرهنه تا چکمه‌ها» بازگو کرده است. در خاطرات این فوتبال‌نویس آمده است: هزاران نفر در فرودگاه کلکته منتظر حضور پله و هزاران پلیس نیز برای تامین امنیت آمده بودند. در ورزشگاه نیز بیش از ۸۰ هزار نفر جمع شده بودند تا بازی یکی از ستارگان نامدار جهان را ببینند. پله در حدود ۳۰ دقیقه در ترکیب نیویورک کاسموس بازی کرد.

روح پله در کالبد نیمار؛ فوتبال بار دیگر هندوستان را به‌هم ریخت + عکس

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha