۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85209985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توازن قدرت در دنیا با پیوستن ایران به بریکس به هم خورده است

کرج – ایرنا – معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: با پیوستن ایران به بریکس که قدرت های نوظهور اقتصادی هستند، توازن قدرت در دنیا به هم خورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید محمد حسینی» روز جمعه در حاشیه بازدید از میزهای خدمت دستگاه های اجرایی استان البرز که در مصلای نماز جمعه شهر کرج برگزار شد، با تبریک هفته دولت، افزود: در ۲ سال گذشته دولت کارنامه درخشانی داشته و هفته دولت فرصت مغتنمی است که به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه هم در سیاست خارجی و هم در مسایل داخلی به ویژه مسایل اقتصادی گام های بلندی برداشته شده، اظهار کرد: برای تکمیل زیرساخت های کشور و رشد سرمایه گذاری و رشد بهره وری در کشور گام های بلندی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در همه حوزه هایی که نیاز بوده دولت تلاش کرده کارنامه ارزنده ای ارایه دهد، اظهار کرد: در بحث آب در نقاط مختلف کشور در همه استان ها با مشکل مواجه بودیم و در تکمیل بزرگراه ها و راه های کشور و تامین برق و انرژی کشور که حداقل ۶ هزار مگاوات به تولید برق در کشور افزوده شد ضمن اینکه مدیریت شد که صرفه جویی هم صورت گیرد از جمله این اقدامات بوده است.

حسینی گفت: همینطور در بحث سلامت مردم و در تجهیز بیمارستان ها و پروژه های نیمه تمام در کشور اهتمام ویژه ای صورت گرفت به طوریکه بالغ بر پنج هزار واحد تولیدی و صنفی که تعطیل یا نیمه تعطیل بود فعال شدند و مشکلاتشان برطرف و سبب شد تا نرخ بیکاری کاهش یابد به طوریکه در برخی استان ها و شهرستان ها با کمبود نیروی کار صنعتی روبرو شده اند که تمام این ها دستاورد این دولت است.

وی با بیان اینکه برخی ها ممکن است بگویند کاستی ها و کمبودهایی وجود دارد، افزود: بله تورم هست ولی اگر روزگاری حدود ۶۰ درصد در آغاز این دولت تورم وجود داشت اکنون کاهش محسوسی یافته و در آینده آثار برکات این اقدامات زیر ساختی معلوم می شود.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی نیز گام های بلندی برداشته شده و در توسعه روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان و با کشورهای عضو سازمان شانگهای و اخیرا هم شاهد بودیم در پیوستن ایران به بریکس توازنی که در دنیا وجود داشت در حال بهم خوردن است و ابرقدرتی که آمریکا و غرب داشتند زیر سوال می رود.

وی گفت: تغییر رویکردی که در دنیا انجام می شود و با کشورهای دیگر مثل آمریکای لاتین ارتباطات خوبی ایجاد شده که بازار خوبی برای ما خواهد بود تا نیازهای کشور را رفع کنیم.

وی در خصوص شرکت های دانش بنیان نیز افزود: محصولات خوبی با وجود نیروهای خلاق و مستعد داشتیم بطوریکه در هر حوزه ای که نگاه شود اقدامات خوبی صورت گرفته علیرغم موانع و تنگناهایی که بوده و در آغاز راه با کسری بودجه و بدهی های زیادی روبرو شدیم همه اینها را دولت سعی کرده بدون تنش در جامعه با صبر و بردباری و جهاد و تلاش شبانه روزی برطرف کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha