۴ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85210230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغالزایی در گناباد ۲۵ درصد رشد کرد

۴ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبر: 85210230
اشتغالزایی در گناباد ۲۵ درصد رشد کرد

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت:‌ میزان اشتغالزایی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در این شهرستان نسبت به مدت مشابه دولت دوازدهم ۲۵ درصد افزایش داشته است.

هادی ایزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون برای یک هزار و ۴۲۳ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناباد اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به رشد حدود ۶۷ درصدی صادرات صنعتی در گناباد طی این مدت اظهار داشت:‌ ۱۵ هزار و ۸۸۶ تن کالای صنعتی در این مدت از گناباد صادر شد که این میزان رشد بیش از ۳۰ درصدی نسبت به دولت گذشته داشته است.

رییس اداره صنعت،‌معدن و تجارت گناباد با اشاره به رشد ۱۰ درصدی سرمایه گذاری های صنعتی در این شهرستان گفت:‌ جذب سرمایه گذاری صنعتی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۸۴۳ میلیارد ریال در گناباد بوده است که نسبت به دولت گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد:‌ مجوزهای جدید صنعتی در گناباد هم در این مدت با رشد ۲۴ درصدی از ۷۸ به ۹۷ فقره رسیده است.

ایزدی بیان داشت:‌ میزان ذخایر معدنی گناباد هم در دولت سیزدهم ۶۶ درصد افزایش یافت و از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به پنج میلیون تن رسید.

وی خاطر نشان کرد:‌ از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۱۴۳ فقره پروانه در این بخش صادر شده است، در حالیکه این رقم در مدت مشابه دولت گذشته ۶۵۰ فقره بوده است.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha