حمایت نتانیاهو از اظهارات نژادپرستانه بن‌گویر

تهران-ایرنا- واکنش‌ها به اظهارات نژادپرستانه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که وی از عذرخواهی خودداری کرد و اظهاراتش مورد تایید نخست‌وزیر این رژیم قرار گرفت.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا از شبکه تلویزیونی «آی۲۴نیوز»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سخنان نژادپرستانه «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم علیه فلسطینی ها حمایت کرد.

وی، علت ایجاد پست های متعدد ایست و بازرسی در کرانه باختری و افزایش فشارهای امنیتی و اقتصادی به فلسطینیان این منطقه را تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست اعلام کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توجیه سخنان بن گویر که گفته بود حق حیات (شهرک نشینان) بر حق آزادی حرکت (فلسطینیان) ارجحیت دارد، این اظهارات را ناشی از ناامنی راه های منطقه برای شهرک نشینان صهیونیست دانست و خواستار اقدامات امنیتی ویژه برای تامین امنیت این راه ها شد.

بن گویر روز جمعه نیز با رد عذرخواهی بابت سخنان نژادپرستانه خود اعلام کرد که حاضر است هزار بار دیگر هم همین حرف ها را بزند.

وی به صهیونیست های چپگرا در رژیم صهیونیستی که از وی به خاطر این اظهارات انتقاد کرده بودند حمله کرد و گفت: چپ ها به همین شکل، مردم را در جهان علیه کابینه اسرائیل تحریک می کنند و همین راهبرد بدبینانه آنهاست که باعث اوج گرفتن تنفر از اسرائیل شده است.

رهبر حزب تندرو «عوتسما یهودیت» گفت: شرم بر چپ‌ها که در هشت ماه گذشته به کابینه، اقتصاد، ارتش و انسجام اسرائیلی ها لطمه زدند.

شرایط این روزها و ماههای رژیم موقت صهیونیستی به چند دلیل از جمله تصویب ابتدایی لایحه قضایی کابینه نتانیاهو در کنست و گسترش اعتراضات به آن در سرزمین های اشغالی که وارد هفته سی و چهارم خود شده، بسیار در هم پیچیده به حدی که برخی از کارشناسان مسایل منطقه، درگیری های داخلی و در ادامه حتی شمارش معکوس فروپاشی این رژیم را پیش بینی کرده اند.

اعضای کنست: اسرائیل رژیمی آپارتایدی است

این در حالی است که نمایندگان کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی به اظهارات وزیر امنیت داخلی این رژیم واکنش نشان داده و آن را نژادپرستانه و برخواسته از رژیم آپارتاید حاکم بر اسرائیل اعلام کردند.

«احمد طیبی» از اعضای عرب کنست در پیامی توئیتری، اظهارات بن گویر را نژادپرستانه ارزیابی کرد و گفت: برای اولین بار، یک وزیر اسرائیلی در پخش زنده اعلام کرد که اسرائیل، رژیم آپارتاید مبتنی بر برتری یهودیان را (در سرزمین های اشغالی) اجرا می کند.

«کارین الحرار» از اعضای حزب «یش عتید» در کنست نیز درباره اظهارات ‌بن‌گویر نوشت وی نماینده نژادپرست ترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی است.

اظهارات نژادپرستانه بن‌گویر، واکنش متحدان غربی تل‌آویو را نیز در پی داشت.

ابراز نگرانی متحدان غربی تل‌آویو

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای که برای یک رسانه اسرائیلی ارسال کرده، از بن گویر انتقاد کرد و گفت: «آمریکا اظهارات تحریک‌آمیز بن‌گویر درباره آزادی تردد ساکنان فلسطینی در کرانه باختری را به شدت محکوم می‌کند.»

اتحادیه اروپا نیز روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که سخنان «بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره رفت و آمد فلسطینیان در کرانه باختری را به شدت محکوم می کند.

اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست، شرایط رفت و آمد فلسطینیان در کرانه باختری را تسهیل کند.

به گزارش ایرنا، حضور تندروها در کابینه رژیم صهیونیستی نه تنها ناآرامی در سرزمین های اشغالی را افزایش داده بلکه موجب انزوای بیشتر این رژیم در نظام بین الملل شده است.

متحدان غربی تل‌آویو از جمله واشنگتن خواستار اخراج تندروها از جمله بن گویر از کابینه شده اند، زیرا حضور وی را عامل تشویق جوانان فلسطینی به عضویت در گروه های مقاومت و در نتیجه تسریع روند فروپاشی این رژیم می دانند.

ارتش رژیم صهیونیستی و چپگرایان حاضر در کنست این رژیم نیز، با حضور جریان راست افراطی در کابینه مخالف هستند و آن را موجب به خطر افتادن موجودیت این رژیم اعلام کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha