۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85211832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از چهار هزار زائر از زنجان به مرز مهران اعزام شدند

زنجان - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ابتدای شروع ستاد اربعین از "۲۷ مرداد سال جاری" تاکنون چهار هزار و ۱۵۹ زائر از استان با ۱۶۵ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شدند.

علی مدقالچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روز گذشته نیز ۷۷۱ مسافر با ۳۲ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اغلب مسافران اتوبوس را برای تردد به مرز مهران انتخاب کرده اند، اضافه کرد: مسافران سایر مرزهای تعیین شده بسیار کمتر هستند و تمایل آنها سفر با خودروهای شخصی است.

این مسوول ادامه داد: امسال طبق برنامه ریزی ها و برای خدمات‌دهی هر چه بهتر به زائران حسینی، تعداد مرزهای ورود به عراق افزایش یافته و علاوه بر مرز مهران، مرزهای خسروی، باشماق، تمرچین، شلمچه و چزابه با خدمات بهتر و مناسب‌تر آماده پذیرایی از مسافران است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود شمار مسافران اربعین حسینی با ناوگان حمل و نقل از هشتم شهریور روند افزایشی داشته باشد، اظهار داشت: این وضعیت تا ۱۵ شهریور همزمان با اربعین حسینی به اوج خود خواهد رسید.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: به طور معمول روند بازگشت زائرین به مقصد سه روز پس از اربعین ادامه می یابد.

وی کرایه اتوبوس های زنجان به مقصد مهران را از ۴۸۰ تا ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه برنامه ریزی ها به نحوی انجام شده تا خللی در سرویس دهی داخل استان به وجود نیاید، اظهار داشت: در زمان حاضر سرویس دهی از استان برای سایر استانها به ویژه تهران انجام می شود ولی طبق بخشنامه، اعزام اتوبوس دربستی به تمامی نقاط کشور ممنوع است.

مدقالچی خاطرنشان کرد: زائران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق میز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات زائران اربعین حسینی مستقر در پایانه‌های عمومی مسافری و سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان، اطلاع دهند.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته، ۹۰ درصد ناوگان اتوبوس استان برای جابه جایی زائران و مسافران به مرزها در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha