۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85566492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جابجایی یک هزار و ۳۰۸ زائر اربعین حسینی در زنجان

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۰
کد خبر: 85566492
جابجایی یک هزار و ۳۰۸ زائر اربعین حسینی در زنجان

زنجان - ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:یک هزار و ۳۰۸ زائر اربعین حسینی تا روز گذشته با ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، غلامرضا کرمی روز سه شنبه به جا به جایی زائران اربعین حسینی از ۱۶ مرداد در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در زنجان قرارگاه مرکزی جابه‌جایی زائران اربعین در پایانه مسافربری ایجاد شده است و تلاش می‌کنیم تمهیدات لازم را برای خدمات‌ دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۳۳۹ زائر اربعین حسینی در استان با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی به شهرهای مرزی کشور اعزام شدند، بیان کرد: امسال نیز برای جابه‌جایی مسافران، ۱۳۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است و راهداری آمادگی لازم را در این زمینه دارد.

این مسوول با بیان اینکه جابه جایی ایمن مسافران اربعین، یکی از اولویت‌های راهداری است، گفت: جابه جایی زوار با رعایت تمامی جوانب ایمنی در حال انجام است البته میزان تقاضای سفر افزایش خواهد یافت و طبیعتا باید برای سفر ایمن،‌تمامی جوانب ایمنی را رعایت کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به زائرانی که با خودروی شخصی خود به مرزها عزیمت کرده اند، گفت: این دسته از زائران هنگام برگشت از سفر اربعین از هرگونه عجله و شتاب که موجب ایجاد مخاطرات جبران ناپذیری می‌شود پرهیز کنند.

وی از این زوار تقاضا کرد: پس از ورود به کشور ساعاتی در مرزها استراحت و حتما جوانب ایمنی در تردد را رعایت کنند تا در جاده‌ها با حادثه ای مواجه نشوند .

تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از این استان در سامانه ثبت نام کرده و متقاضی اعزام شده‌اند.

بنابر اعلام ستاد اربعین استان زنجان سال گذشته بیش از ۴۵ هزار نفر از زائران زنجانی در سامانه سماح برای حضور در اربعین حسینی ثبت‌نام کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه قبل ۲۱ درصد افزایش داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha