استاندار فارس: واحدهای راکد با مشارکت بخش تعاون احیا می‌شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: کار گروهی، خرد جمعی، تجمیع سرمایه‌ها و ایده‌ها می‌تواند قدرتی عظیم ایجاد کند و لذا واحدها و کارخانه‌های راکد استان را می‌توان با کمک و مشارکت بخش تعاون احیا کرد و آنها را به چرخه تولید بازگرداند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، روز یکشنبه در جشنواره قدردانی از تعاونی‌های برتر استان در شیراز افزود: در دو سال گذشته صدها بنگاه اقتصادی در فارس از رکود خارج شده و یا ظرفیت اشتغال آنها بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: آمادگی داریم با کمک بخش تعاون سایر بنگاه‌های اقتصادی راکد استان را از رکود خارج کنیم.

او اظهار کرد: امسال بخش عمده وام تبصره ۱۸ به احیا صنایع راکد تعلق خواهد گرفت.

استاندار فارس گفت: افزون بر توجه قانون اساسی به بخش تعاون، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و مجلس بر لزوم عنایت به بخش تعاون تاکید دارند و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در برنامه توسعه هفتم به این بخش توجه ویژه‌ داشته باشد تا موانع این حوزه برطرف شود.

ایمانیه، خواستار نگاه علمی و اصولی به بخش تعاون در بحث توزیع تسهیلات و اعتبارات شد و ادامه داد: با نگاه علمی و اصولی به حوزه تعاون می‌توان از برخوردها و نگاه‌های سلیقه‌ای به این حوزه جلوگیری کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ در استان به تعاونی‌ها اختصاص یافت و این رویه امسال نیز تکرار خواهد شد.

او گفت: در بخش معادن نیز استان فارس رتبه چهارم کشور را دارا است و این آمادگی وجود دارد که این بخش نیز با کمک حوزه تعاون توسعه یابد.

استاندار فارس افزود: در بخش سلامت و توسعه درمانی نیز تعاونی‌های فارس فعالیت بارزی دارند به نحوی که تعدادی از بیمارستان‌های مهم شیراز و استان توسط بخش تعاون مدیریت شده و عملکردی ملی و بین المللی دارند.

ایمانیه، با اشاره به اهتمام مدیریت ارشد فارس نسبت به حل مشکلات بخش تعاون به ویژه در زمینه مسکن اظهار کرد: آمادگی داریم که نسبت به حل مشکلات تعاونی‌های مسکن غیر فعال حداکثر همکاری را به آنها داشته باشیم.

او ادامه داد: هفته گذشته مشکل هفت تعاونی مسکن مشکل دار استان حل شد و می کوشیم که در آینده نزدیک موانع تعداد دیگری از این واحدها را برطرف کنیم چرا که این مساله به جهش مسکن در فارس کمک زیادی خواهد کرد.

وی گفت: فارس بیشترین توانمندی در جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد که می‌توان از ظرفیت تعاون در توسعه صنعت گردشگری نیز استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha