شیراز میزبان نشست هم اندیشی آشنایی با ظرفیت های اقتصادی عضویت ایران در بریکس

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: نشست هم اندیشی آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی عضویت ایران در گروه بریکس و تاثیر آن بر توسعه منطقه‌ای پاییز امسال به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: پیوستن ایران به گروه بریکس که یکی از دستاوردهای مهم دولت مردمی سیزدهم است نقش بسیار موثری در آینده اقتصاد ایران ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این گروه به عنوان اقتصادی نوظهور با دارا بودن قریب نیمی از جمعیت جهان و حدود ۲۸ درصد از ظرفیت اقتصاد جهان، پتانسیل بالایی برای تاثیرگذاری بر اقتصاد جهانی دارد.

او اظهار کرد: از سوی دیگر به دلیل آنکه یکی از رویکردهای اصلی اعضای بریکس نقش حمایتی در برابر کشورهای در حال توسعه با هدف برقراری عدالت اقتصادی است، بی تردید فشارهای آمریکا علیه ایران را کاهش خواهد داد.

استاندار فارس گفت: با توجه به لزوم معرفی فرصت های ناشی از پیوستن ایران به گروه بریکس و لزوم آشنایی بیشتر صادرکنندگان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این زمینه، هماهنگی های لازم با وزارت کشور به منظور صدور مجوز برگزاری این همایش و بهره گیری از حضور ارزشمند مقامات ملی و بین المللی به ویژه وزات امور خارجه، سفرای کشورهای خارجی عضو گروه موصوف، سفرای کشورمان در چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی، استانداری های استان های همجوار شامل بوشهر، هرمزگان، کرمان، خوزستان ، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و یزد انجام شده است.

ایمانیه ادامه داد: برگزاری مطلوب این همایش نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی مرتبط و نخبگان علمی و استادان برجسته دانشگاهی است و قطعا با توجه به ظرفیت های گسترده استان در بخش های مختلف و همچنین حضور مقامات ملی و سفرا در این همایش، این رویدا فرصت بسیار خوبی برای ارائه توانمندی های استان و به دنبال آن ایجاد بازارهای جدید صادراتی و پیشرفت در حوزه سرمایه گذاری خواهد بود.

گروه بریکس متشکل از قدرت های اقتصادی نوظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بوده که به دنبال دستیابی به اهدافی مانند کاهش وابستگی به اروپا و آمریکا، تقویت در مقابل بلوک غرب، افزایش همکاری ارزی، بانکی و تجاری و تغییر و ایجاد نظم جهانی عالدلانه تر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha